Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 555 ggr
xLoveShadow
0

Kritik: Göteborg Horse Show

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha kritik på denna bilden från Göteborg horse show.

IdaL
0

Väldigt fin bild! :) Dock känns den något sned men skärpan ligger bra på bilden. Jag tkr inte heller riktigt om den fyrkantiga beskärning och vill ha mycket mer luft åt alla hållen (sidor och uppe och nere). I övrigt är den jätte fin :)

xLoveShadow
0

#1 Tack :D ska tänka på de tills nästa gång :)

Marija
0

Häftig och fint fångad tävlingsbild. Dock är jag inte så förtjust i kompositionen, alldeles för tajt. Vill ha mer luft runt om och lite mera till höger, dit hästen är på väg. Hur ser orginalet ut?

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Magster
0

Faller mig inte riktigt i smaken, tyvärr. Ett stiligt ekipage men kompositionen retar mig, kvadratiskt och tajt och även ljussättningen är för låg samt att vitbalansen gör hela bilden grön.
Har du beskurit bort något i bilden så att den blev så fyrkantigt? Kan man få se orginalet?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Mari
0

Nja själva ekipaget är det inget fel på fast bilden gillar jag ej, den är för tajt beskuren för att jag ska gilla den och färgerna stämmer ej, den är alldelens för grön.
jag vill också gärna se orginalet.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

xLoveShadow
0

#3 Tack :) jag vet blev lite för mkt… xD är inte så duktig på att fixa bilder xD men man lär sig :D jag har inte orginal bilden på denna datorn.. men jag lägger ut den när jag är på den andra datan :)

#4 de blev lite tajt och sen kan jag inte redigera dom så bra.. eftersom jag inte har ps. och som sagt lägger jag ut orginalbilden är jag kan :D

#5 ska tänka på att inte beskära för mkt till nästa gång :)

mimmibackman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den faller mig inte jätte mkt i smak, gillar inte tight kvadratiskt beskärning och hästen ser lite allmänt spänd ut fast det ger en känsla av den är taggad, så det är ju bra! :) Sen är färgerna lite konstiga med, jag försökte ändra lite snabbt, men skolans skärmar är inte sådär jättebra.

xLoveShadow
0

#7 okej :D Aa.. färgerna blev lite konstiga men har inget ps.. så jag kan inte fixa dom så bra… men du redigera den jätte fint !! :D

Pandy
0

bilden blev lite fyrkantig som sagt annrs rätt ok:)