Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 659 ggr
Akerberg
0

Kritik Hästporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni att säga om den här?

Tagen idag o föreställer "min" Snörpa

Anken
0

Har du använt blixt på bilden? Ljuset känns lite konstigt.

Fin bild men skulle jättegärna sett kortare skärpedjup så fokuset ligger mer på hästen.

Adrina
0

Fin fin! Det ovanliga ljuset är helt OK för min del. Faller mig inte riktigt i smaken, men jag är säker på någon annan tycker om det.

Skulle vilja beskära lite mer. Så endast halsen o huvudet är med. Tyglarna stör också lite, inte tränset men tyglarna.

Marija
0

Jaa, min tanke var densamma när jag såg bilden - lite underligt ljus, men jag tycker att det funkar.

Fint uttryck och fin komposition, egentligen har jag inte så mycket att säga. Men just nu känns bilden lite tråkig, hade du ställt upp hästen mot en annan bakgrund. Som har en lite annan färg, hade du nog fått liv i bilden. Nu går allt i ungefär samma färger.

Bra jobbat annars!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

h00jff
0

Söt häst, men gillar inte bakgrunden. Håller med #2 om beskäringen, hästen känns lite lång…

LinaN
0

Jag hade gärna sett mer av hästens kropp. Eller mindre, antingen eller liksom :D

Men samtidigt att om man sett mer kropp på hästen hade det sett ut som om huvudet tippade in till höger. kanske om du hade stått mer åt vänster om hästen?

Jag gillade ljuset, vi får också ibland det där konstiga glödande ljuset.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Akerberg
0

Ljuset är naturligt, solen stod ganska lågt och var väldigt röd på något vis, jättesvårt att förklara!

Ställa hästen o ställa hästen… var svårt nog att få henne att öht stå still, och när hon väl gjorde det inte skulle dra ner huvudet o beta =P

Marija
0

#6 Jag vet hur det är, man får passa på när ögonblicket kommer då hästen faktiskt ser något där borta och spetsar öronen!

Akerberg
0

#7 Precis =)  Får försöka hålla sig rölig hela tiden o följa med vinkeln sas o ha koll på bakgrunden…

LinaN
0

#8 mycket bättre beskuret :)

och att fotografera levande varelser som hellre tänker på mat än att stå still är inte det lättaste ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Akerberg
0

#9 Inte för att det är samma bild, men tack ändå ;)

Typiskt också att hon skulle stå still med den fula sidan på tränset mot kameran =P Sådär ser inte nosgrimman ut på andra sidan… vet inte varför, för jag sätter den jämnt när jag tränsar=P

Marija
0

#8 Gillade jag bättre.

Det här ljuset kändes bättre också även om det inte var något fel på ljuset i #0. Bra skärpa och fint uttryck. Här var bakgrunden mer utslagen - något jag tycker förbättrade bilden. Ett fint porträtt.

h00jff
0

Jag tyckte också att #8 var mycket bättre!

Akerberg
0

Lägger in en till

Akerberg
0

Petar upp den sista bilden