Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 1738 ggr
Fiaa2
0

Kritik hästutrustning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade lite utrustning på Ryttarspelen i somras. Skulle gärna vilja ha lite kritik! Fotade med Nikon D40 och Nikkor 55-200mm. (vet inte riktigt var denna ska ligga! Flytta gärna om jag lagt i fel!)

Bild 1: Svartvitt vs färg?

Fiaa2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2: Svartvitt vs färg?

Lagerquist
0

Lite svårt att se när de är precis bredvid varandra, hade hellre sett att du postat bilderna med ett mellanrum mellan dem Glad

#0 Då jag personligen gillar färgen på brunt läder tycker jag att denna är snyggast i färg även om den är riktigt snygg i sv/v också, kanske ännu lite ljusare toner bland de ljusare delarna i den. Hade nog förresten vid närmare eftertanke sett både bilderna lite ljusare.

#1 Är absolut snyggast i färg! Strukturen och detaljerna försvinner lite i den sv/v. Mer kontraster i sv/v Oskyldig och något ljusare kanske. 

Komposition, idé etc. är i övrigt felfri Glad

Monday
0

Två fina bilder!

Jag jag gillade den första mest, och då i svartvit. Den kändes mycket mer spännande så än i färg! Det ligger på något vis en speciell stämning över den.

Tvåan är jag inte lika förtjust i, den känns nästan lite tråkig.

http://www.regret-nothing.com

hannabrink
0

Båda bilderna hade fin skärpa och jag gillar dem skarpt! Fina vinklar och ljuset är underbart. Dras mer till dem färgglada varianterna även fast dem var riktigt snygga i svart och vitt också.

Marija
0

Den första i s/v och den andra i färg!

Jag gillar bilderna, speciellt den första var läcker.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Fiaa2
0

Tack!

Putt

h00jff
0

Gillar den första bäst i svartvitt och den andra i färg (svartvitt gör att det flyter in i varandra och motivet blir nästan svårt att urskilja). Det stör mig att stövlarna på första bilden är smutsiga, jag hade klonat till det!