Skillnad
Fast det går inte att jämföra bilder som är tagna inomhus med foton som är tagna utomhus. Ljuset skiljer sig så pass kraftigt att bilderna kan bli helt olika även med samma kamera.
Vad har du för objektiv?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
ja använde ett tamaron 70-300mm, ja menar mest att det blev inte lika suddigt:/
det är mer skärpa på det utomhus och inte lika mkt "fartstreck".
hoppas du förstår^^"
Ja, men att det blir suddigt inomhus beror på ljuset. Om kameran inte kan ta in så mycket ljus kan den inte ta bilden lika snabbt och då blir bilden oskarp.
Tamron 70-300mm är inget bra objektiv för inomhusfotografering då det inte är ljusstarkt. Ska du få lika bra bilder inne som ute får du nog införskaffa dig ett ljusstarkt objektiv (bländare 2,8 brukar vara lagom). Tamron 70-300 har en bländare på 4 till 5,6 och det betyder att den inte släpper in lika mycket ljus som ett 2,8-objektiv gör.
aha, tack för svaret iaf för min simpla fråga, e inte så "haj" än med det här att välja rätt objektiv och system kameror, tack igen:)
har du något tips på ett bra objektiv som inte kostar allt för mkt?:)

Hej!
Här kommer en annan lösning som kanske kan hjälpa dig till lite bättre bilder,Prova att öka upp din ISO den står troligtvis på 200,öka upp den till 800 och se vad som händer med slutar tiden, Obs när du ökar upp ISO så ökar du även eventuellt brus.jag tror att genom att öka din iso så kan du få lite bättre slutar tider= mindre suddiga bilder. det är bara att prova sig fram 
/Uffe
#6 Bra tips! Jag kollade hennes exif på bilden hon laddade upp och ISO låg redan på 800, så höja mer är nog att ta i kanske.
Däremot att korta upp slutartiden kan du nog göra, ljuset ser ut att räcka till för det.
#6 aha okej, kan prov aatt öka även om ja inte gillar när bilder blir brusiga:/
#7 ska prov korta upp slutartiden lite till då:)
tusen tack för alla tips och hjälpen:)