Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 407 ggr
Fiaa2
0

Kritik porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra lördagen fotograferade jag melody och min kompis. Melody har vart både min och hennes skötponny i flera år och nu har hon flyttat till gotland! (1/4-2009) Här är 2 bilder jag gärna vill ha kritik på! Fotade med Nikon D80 och Nikkor 55-200mm.

Bild 1.

Fiaa2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2.

Anna
0

#0 Gillar bilden skarpt! Tycker det är snyggt att människan är huvudmotivet i bilden (tänker på att fokus verkar ligga på henne och att ljuset hittar henne snyggt). Fint, lugnt ljus och mjuka färger. Trädstammen bakom hästen drar blicken till sig lite, annars bra bakgrund. Kanske att hästen blev något mörk. Fint uttryck från båda! Det enda som stör mig är att tjejens ena öga och partiet runt ögat är mer skuggat än det andra. Fin komposition.

#1 Mysig, lite mer personlighet i den här bilden hos både häst och människa. Bilden känns däremot väldigt sned och bakgrunden lite "rörigare" med all textur. Fina uttryck.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Håller med Anna fullt, möjligtvis att jag inte är lika förtjust i #0 som Anna är - men håller med henne om allt hon säger.

Tycker att det är lite för höga kontraster på båda bilderna.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

hannabrink
0

Jättefina bilder bägge två! Gillar det lite mörka ljuset som gör bilden så mjuk. Härligt uttryck från både häst och människa!

Fiaa2
0

Tack!

Puttar!

mimmibackman
0

Men gud, superfina bilder! Bara älskar uttrycken på båda bilderna, speciellt på #2, för där är ju ponnyn helt underbart söt och flickan med!

Snyggt jobbat! :D