Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 637 ggr
IsabelleJannie
0

Kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge gärna kritik på dessa bilder. Första gången jag fottaade med min Nikon d60.

IsabelleJannie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild 2

Anna
0

#0 Läcker del av traven, gillar uttrycket och hästens utstrålning skarpt! Ljuset ligger bra och färgerna är fina. Skärpan ser bra ut. Däremot tycker jag täcket förstör hela bilden nästan. Den döljer den vackra hästen och gör bilden till en alldaglig hagbild, tyvärr. Jag hade även föredragit mer luft framför hästen.

#1 Den här gillar jag inte lika mycket. Delen av traven är bra men vinkeln är mycket sämre, gillar inte att den är tagen bakifrån.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Sanni
0

#0 Tycker att bilden är bra och du har fått rätta delen av traven. Hästen ser glad och pigg ut! Täcket stör mig också en hel del.. Annors bra! :)

#1 Tycker mera om den första bilden. Rätt del av traven men skuggan stör vid hästens huvud.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Lowix
0

Vad hade du för inställning på kameran när du fotade denna vackra pålle? :) har också en Nikon D60 ;D (Y)

hannabrink
0

Gillade inte #1 så mycket p.g.a vinkeln och så men #0 var riktigt läcker! Fin skärpa och hästen uttrycker sig så bra. Det ända som stör mig är täcket för utan det hade bilden varit snäppet bättre :)

Adrina
0

Håller helt med Attlid. #0 Hade kunnat bli super,, verkligen. Men täcket förstår allt, jättesynd.

mimmibackman
0

Stunden för steget är mycket bra på båda! :) men tyvärr så har båda rörig bakgrund, gillar dock rörelseoskärpan, hästens uttryck och själva känslan! :D så over all, snyggt jobbat.

Flaxii
0

#0 Du har fångat en bra del av steget! Färgerna är fina och hästens utstrålning är härlig. Skärpan verkar också bra. Det som förstör bilden nästan helt är täcket och hagtrådarna i bakgrunden. Skulle vilja ha lite mer luft framför hästen också.

#1 Denna gillar jag inte lika mycket. Rätt del av steget men gillar inte att bilden är tagen snett bakifrån. Färgerna är inte lika bra här, skuggan förstör dem. Även här är täcket och en rörig bakgrund två faktorer som också förstör bilden.