Privatfotografering - Ari: Kritik
Jag var och fotade lite när min kompis Sandra red "sin" hingst Ari från Stora-Öllstorp som hennes pappa Petur tidigare har tävlat på SM nivå i femgång och T2. Han var nog 6:a i femgång förra eller förrförra året. Iallfall, här kommer lite bilder jag skulle vilja ha kritik på.
#0 Tölt - motljuset var hopplöst, oerhört dum placering av mig 

Tycker att alla bilderna är fina, men ingen riktigt sådär outstanding, förutom #3! Älskar den! Underbar, jättesnygg detalj med "fradgan" som sprätt över mule och halsen.
#0 Jag gillar vinkeln och steget samt fartkänslan, men tycker skärpedjupet är för långt. Bakgrunden är lika skarp som ekipaget nästan och bilden blir svårare och rörigare att titta på. Annars gillar jag kompositionen.
#1 Gillar vinkeln och rörelseoskärpan! Härligt. Lite ljus känns den. Snygg del av steget.
#2 Denna gillar jag inte, ljuset känns trist, vinkeln (lite bakifrån) lockar mig inte. Snygg fartkänsla dock.
#3 Förstår idén och tycker bilden är bra, men den känns sned, nosborren är avklippt och det känns som om du borde beskära bort lite övertill. Som det är nu känns det som om du nästan missade öronen av misstag. Fint ljus.
#4 Fina färger, bra ljus, bra uttryck och fin skärpa. Känns sned. Vet inte vad jag tycker om kompositionen… Den känns rätt men ändå fel. Återkommer kanske om jag kommer på något intressantare att säga… ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling