Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 421 ggr
skilje
0

Kritik på Fux!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle väldigt gärna vilja ha lite kritik på denna bilden!
Den är tagen idag och är på min häst Martell.
Jag tog den samtidigt som jag försökte få honom att stå still efter att jag hade longerat honom en stund.
Så jag tog mest upp kameran och tog kort.

Kan tyvärr inte redigera den eller så för jag har inget photoshop, men ni får mer än gärna redigera den om ni har lust :)

h00jff
0

Gillar den inget vidare tyvärr. Bakgrunden stör (särskilt hästen), grimskaftet är inte så fint, hästen ser trött ut och grimman för stor… Tror att det gjort stor skillnad om du kunnat redigera den, även om det aldrig kommer att bli någon superbild.

Bättre lycka nästa gång!

skilje
0

okej, tack!

Anna
0

Uttrycket är bra, vinkeln helt OK. Huvudet ser lite stort ut i jämförelse med halsen och resten av kroppen. Hade du ändrat nivå/läge hade du nog undvikit det - det är bara att testa sig fram! Olika hästar passar i olika vinklar.

Ser inget fel i bakgrunden förutom den andra hästen, annars tycker jag bakgrunden är snygg och stilren. Ljuset är lite trist vilket medför lite trista färger. Jag hade även gått närmre/zoomat in lite/beskurit i efterhand, för som det är nu så känns hästens ben avkapade.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

skilje
0

Ska tänka på det till nästa gång.
Det var lite svårt att hålla honom samtidigt som jag skulle ta kort då han är ganska närgången av sig :)

mimmibackman
0

Sött uttryck, kanske lite lamt. Hade gärna sätt en lite vaken blick :) Sen kanske den hade passat bättre i 16:9 format. Sen skulle jag nog jobba lite mer färger och så med hjälp av levels eller curves ifall du har photoshop! :)

skilje
0

Ska tänka på det till nästa gång :)
Hade tänk försöka ändra färgerna och det lite när jag får tillgång till en data med photoshop,