Kritik: Lorentzo
Vad finns det att säga?
Perspektivet är underbart, ljuset lika så. Gillar hästens lite trötta uttryck, det passar ihop med vinkeln. Vackra färger, skärpan ligger bra, kompositionen är felfri.
Bra jobbat!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Åh vad jag älskar den här bilden.
Alla rätt, en fullträff.
Inge vidare seriös kritik, men jag är mållös…
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Måste bara få fråga, är bakgrunden helt svart i originalet? För uppe i vänstra hörnet + över hästens öga är det inte svart utan ljusare… :) Ingenting som stör men skulle gärna vilja se originalet!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#4 Om möjligt så är den ännu bättre sådär! Bilden fick mycket mera liv.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#5 Jo jag gillar båda versionerna, #0 är förvisso mer "stilren" än vad #5 är, jag är lite kluven där ;)

Ljuset, skärpedjupet, positionen, helt perfekt! Vilken snygg bild!
Gillar båda bilderna men den redigerade är lite mer min stil.

putt 
Håller dem alla andra, detdär är en bild tagen mitt i prick!
Bra jobbat Lovisa! 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Grymt fin bild!! 

#9, #10 Tack! Vad roligt att höra 
gillade bägge jättemkt, 100% perfect;) fast jag tkr nog mer om den redigerade än orginalet även om orginalet var jättefint oxå:)

älskar den bilden :)
Sjukt fin bild! Ljuset och skärpan är så fantastiskt bra och älskar hur hästen uttrycker sig på det där lite trötta sättet. Det gör bilden så varm och mjuk! Underbart :)
Jag gillar båda men den andra du visa var mkt snyggare än den första måste jag säga. 

Superläcker! synd bara att det just blir sådär randigt när man redigerar, det kan jag verkligen bli tokig på! Hade dock gärna sätt fokus på ögat, men gillar verkligen känslan. Lugn och harmoniskt :)
Snyggt! Jag gillar båda varianterna, men speciellt originalet då jag tycker att den berättar en historia. =) Den redigerade är väl lite mer neutral, men ändå snygg. Vinkeln, ljuset, kompositionen, allt fungerar!

Tack så supermycket för alla era fina ord, värmer verkligen 

Den redigerade är superfin, men originalet är min favorit. Gorgeous!!!