Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 600 ggr
annikamedstortA
0

Redigerad show-bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha lite kritik på denna bilden :)

annikamedstortA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogar originalbilden också, om någon ville se. Från årets GBG Horse Show.

malin-nilsson
0

Väldigt fin bild tycker jag, men den ser lite kapad ut vid hästens huvud. annars jätte söt :)

h00jff
0

Fräck och jag gillar beskärningen. Tyvärr stör det mig att skärpan inte är 100 och eftersom det är en inomhusbild blir ljuset inte riktigt bra heller.

Holmarn
0

Tycker den är jätte härling! stör mig inte på det oskarpa utan tycker att det gör att bilden inte blir en tråkig avkapad bild, ser nästan lite magisk ut tycker jag! snyggt jobbat!Skrattande

MLphoto
0

Tycker om beskärningen måste jag säga, men kanske gör bilden sig bättre i svartvitt? =)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Anna
0

Jag älskar bilden! Färgerna och kompositionen är skitsnyggt rent ut sagt. Vinkeln, uttrycket, rörelseoskärpan… Wow! Kanske hade velat se lite mer skärpa kring huvudet men annars en mycket bra bild. Skulle lätt kunnat ha den på väggen om kvaliteten hade varit lite bättre.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

annikamedstortA
0

Tack allihop för bra kritik :) Är själv ganska nöjd förutom att jag, som ni sa, vill ha lite mer skärpa vid huvudet där den är lite för brusig, och bättre kvalitét. Men tycker också det var bra jobbat av kameran på max-zoom och dålig inomhusbelysning!

Toltaren
0

Riktigt frän bild!
Ser ut som en gammaldags cirkusbild! Det stör mig inte alls att den är brusig och i oskärpa, det förstärker bara känslan!
Verkligen snyggt gjort om man ser vad du utgick från Flört

mimmibackman
0

Jag vet inte riktigt om denna bilden faller mig i smaken, rätt snyggt med cross-process redigeringen. Men alldeles för oskarp för min smak och hade velat ha med hela huvudet.

Lozzan
0

Jag tycker att den är riktigt snygg och ärligt talat störs jag inte av att den är suddig och jag tycker att avkapningen av huvudet förstärker känslan av att hästen rör sig uppåt och det är en snygg inramning av bilden. Den skulle passa perfekt som bokomslag för en hästbok på 70- eller 80-talet.

hannabrink
0

Riktigt häftig bild! En härlig bild som får med rätta känslan :) Hade kanske önskat mer skärpa på själva hästen och att det sista av huvudet skulle ha varit med men annars en toppenbild!

LindaKarlstrom
0

Jag tycker att det är en grymt snygg bild! Rörelseoskärpan bidrar bara till känslan, den hade inte varit alls lika intressant om rörelsen blivit fryst.

Magster
0

Ljuset och färgerna är helt otroliga! Kompositonen är oslagbar och rörelseoskärpan snygg som tusan. Kanske lite mera skärpa på huvudet inte hade skadat annars superbra jobbat!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

[MajaWrangstadh]
0

Håller med #9. Alldeles för oskarp och färgerna är konstiga, gröna? Hästen känns kapad. Näe jag går emot strömmen och tycker inte om den alls. :P haha. Snyggt fångat och tuff actionbild i alla fall.

Flaxii
0

Gillar bilden skarpt! Ljuset, kompositionen och vinkeln är helt underbar. Rörelseoskärpan passar in hur bra som helst och ger bilden mer liv! Superbra jobbat! :)