Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 628 ggr
Idrus
0

Kritik: galopp i snön

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De här två bilderna vill jag gärna ha kritik på, tog dem för två dagar sen med min Nikon D50 och tamron 70-300mm! (:

PS. Hemsidan som är länkad på bilderna är.. inte klar :D så ingen idé att besöka eftersom det är skapligt mkt vakuum där inne (;

Besök gärna min blogg.

Idrus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och andra, tyckte hästen var svår att fota, matcha så mkt in i snön :P

Besök gärna min blogg.

Anna
0

#0 Fin bild! Bra del av steget, bra vinkel, jättefint ljus och kanonbra bakgrund. Däremot gillar jag inte kompositionen alls, hästen känns inklämd i bilden. Mycket mer luft framför vill jag ha.

#1 Även här bra del av steget och fint ljus. Tyvärr försvinner hästen för mycket in i bakgrunden enligt mig då täcket tar upp all fokus.

Mvh Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Idrus
0

okej, tack så mkt! (:

Besök gärna min blogg.

evisj
0

#0 Väldigt mysig bild! Jag gillar den väldigt mycket, precis rätt del av steget. Hade dick dom Anna, velat se lite mera luft runt hästen.

#1 Tyvärr tar täcket upp bilden iställer för hästen. Men helheten är fin (Färg, bakgrund)

Mvh Evis :)

Malin-Trotsig
0

#0 är favoriten helt klart. Gillar explosiviteten i bilden. Kanske som Anna sagt, mer luft och jag hade gärna sett bilden komponerad med hästen i vänstra hörnet och mer av marken och den vita skogen :)
Men jag tkr du gjort ett bra jobb som inte överexponerat snön, vilket jag gör ganska mkt :P

Idrus
0

Tack för kommentarerna!

ska försöka bättra på det ni sagt tills nästa gång ;)

Besök gärna min blogg.

discosadness
0

1. Jättebra blickfång! Dock tycker jag att bilden har aningen skarpa kanter, men smaken är ju som baken ;-D

2. Synd på täcket! Tror det skulle blivit riktigt läckert utan! ;-) Spetsade  öron skulle varit ett plus också. Men rent tekniskt är bilden härlig!

divansson
0

#0 Det första som slår mig är det underbara ljuset och färgerna, hästen sticker verkligen ut mot den vita bakgrunden också, jättevackert. Fint i steget också, det var synd med aberrationen bara, men det går att fixa.

#1 Jag tycker detta är en sådan bild som skulle passa bra i en produktkatalog som bild för täcket. Jättefint ljus även här, men det första jag tänker på är täcket tyvärr.

Flaxii
0

#0 Fina färger, bra del av steget, bra vinkel och fint ljus :) Önskar dock mycket mer luft framför hästen, den känns instängd nu.

#1 Jättefin även den! Dock så är det man tänker på täcket och inte hästen.