Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 695 ggr
Fiaa2
0

Kritik - Texas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick igenom gamla bilder och hittade dom här två redigerade bilderna på westernhästen Texas. Dom är fotade för 2-3 år sedan med en digital kompaktkamera i skymningen :) Lite av två smakbilder, endel gillar endel tycker inte alls om! ;)

Bild1: Ett bocksprång

Fiaa2
0

Bild2: Galopp, (bilden är ej sne.. det är en nedförsbacke :P)

Anna
0

Allmänt om båda bilderna: Bra, intressanta kompositioner, snygga i svartvitt. Den ojämna exponeringen är både negativ och positiv - det ger bilderna en livfull kontrast, men samtidigt gör det bilderna lite komplicerade att se på. Läckert med rörelseoskärpan.

#0 Tycker hästen ser lite framtung ut vilket är synd, skärpan ser ut att ligga på bakdelen och inte på framdelen/huvudet. Tycker stakettrådarna i bakgrunden tillför bilden fart, det ser ut som fartstreck!

#1 Gillar den här mer, bakgrunden är snygg, gillar staketet (utan det hade bilden varit tråkig). Bättre del av galoppen här men hästen ser lite lojare ut än i första.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[hilevij]
0

#0 Jag tycker att hästens språng och skärpa är lite finare på det här fotot, och jag tyckte väldigt mycket om det.

#2 Hagen och bakgrunden är lite finare på den här bilden, och jag gillar hur man verkligen ser att hästen tar i, men tyckte att det var lite synd att huvudet var såpass suddigt.

Marija
0

Håller med Anna.

Dock gillar jag vart fokusen hamnat i #0.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Kattapult
0

Jag tycker #0 är den bästa bilden. #1 känns mer suddig på fel ställen.

Fiaa2
0

Tack alla!

Tittade på några till och väll gärna ha lite kritik på dom här med!

Bild3: Texas!

Fiaa2
0

Bild4: Läckerol (skimmel) Timbuktu (fux)

Fiaa2
0

Putt!

Fiaa2
0

Putt!

[hilevij]
0

Bild 3: Jag tyckte att björkarna i bakgrunden var lite gränsfall, jag kan inte bestämma mig för ifall de stör eller skapar stämning. Härlig fokus.

Bild 4: Väldigt häftigt hur du har fått båda hästarna såpass skarpa, det ser ut som att de leker kull :P

Kattapult
0

Jag gillade nog #7 mer än #6.

#6 är lite som jag skrev om #1.

I #7 får jag en härlig känsla av att man själv springer med hästarna, om du förstår vad jag menar ;)