Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 453 ggr
Liichaa
0

Kritik: Häst och ryttare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det va länge senn jag fotade hästar i röelse, men jag har lyckats idag med ngra tycker jag (A)

Så jag vill höra er kritik vad jag kan bli bätter och hur jag ska bli bra :)

Tack på Förhand

Liichaa
0

en till :)

Liichaa
0

en till :)

Liichaa
0

en till

Liichaa
0

jag lovar den sista :P

Eostra
0

#0 Skulle passa bättre i liggande format. Tycker hästen kunde ha varit lite mer centrerad, synd på den avkapade svansen.

#1 Känns som om hästen är påväg bort och så är bilden sned. Försök knäppa bilden lite tidigare nästa gång!

#2 Även denhär är lite sned och så skulle jag vilja ha lite mindre luft i högra kanten så hästen inte skulle vara så centrerad. Annars gillade jag den!

#3 Gillade den här mest! Hästen har ett vackert uttryck. Skulle kunna beskäras lite i vänstra kanten så inte handen skulle synas. Känns kanske en aning kontrastlös och oskarp. Synd att manen var avkapad i övre kanten.

#4 Den sneda horisonten är det ända som stör mig. Bra fångat!

I stort sett vackra färger och väldigt fin miljö du fotat i! :) 

Gillade inte riktigt loggan, känns som om den stjäl uppmärksamheten. Göra den lite mindre kanske?

Lagerquist
0

#0 Mycket fin bakgrund måste jag säga! Kul att arbeta i sådan miljö, måste dock hålla med Eostra, den hade fungerat bättre som liggande. Sedan känns det som att den är fotograferad lite bakifrån vilket också drar ner intrycket lite på just den här bilden, helt från sidan eller framifrån hade nog passat bättre.

#1 Är också fotograferad lite bakifrån helt från sidan eller snett framifrån hade passat bättre här också. Snygg effekt med rörelseoskärpan. Den känns även lite sne.

#2 Här fungerar det att den är fotograferad bakifrån! Däremot är ekipaget väldigt centrerad, hade nog testat att placera ekipaget mer åt vänster för att få en intressantare komposition.

#3 Supersött uttryck! Bra komposition också, synd på att manen är lite kapad, annars bra jobbat Glad

#4 Här är det också en bra komposition men som #5 säger så är den sne vilket sänker intrycket.

Håller också med om loggan, gör den lite mindre och mer diskret så förstör den inte fotoupplevelsen så mycket. Sedan tycker jag att du behärskar kamerans inställningar etc. väldigt bra det du behöver öva på lite är kanske komposition, beskärning, etc. och experimentera lite. Du kan t.ex. läsa den här artikeln. Lycka till i fortsättningen! Skrattande

Marija
0

Jag håller med Lovisa.

Fast jag gillade att #0 var fotad stående, men saknar lite luft bakom.

#4 Var riktigt fin. Bra komposition och bra fångat. Skärpa och färger är bra. Men ja - den är sne tyvärr, men det är inte så svårt att räta upp den vilket kommer förbättra den mycket.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Eostra
0

Menade vänster sida i bilden i #2! Oskyldig

[hilevij]
0

Intressanta vinklar, men rättså många halvsuddiga bilder. #3:an är den absoluta favoriten, härlig komposition.

Jag måste bara säga att jag tycker att du borde skriva namnet mycket mindre, som det är nu känns det bara som att den tar plats på fotona.