Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 2710 ggr
creddybear
0

Fototillfällen 2009

Ja, nu undrar jag vad alla har inplanerat 2009.
Några hästtävlingar, utställningar och liknande?

Själv blir det förhoppningsvis Bassholmen för första gången, Strömsholm hoppas jag på samt lokala tävlingar. Några utställningar blir det att åka på i år också, Nybro och Welsh-utställning har jag och en kompis pratat om.

NettanLindholm
0

jag hoppas på att åka till Falsterbo i sommar iaf. sen blir det lite "små tävlingar" runt om där jag bor. Självklar NHS också :)
Vill till bassholmen, men det är riktigt långt dit härifrån tyvärr..

Anna
0

Nationell ponnyhoppning, 28-29 mars, Jönköpings FRK

Nationell dressyr, 11-12 april, Jönköpings FRK

Hingstvisning, 9 maj, Stuteri Arhult

Nationell hoppning, 19-21 juni, Vetlandaortens RF

Ponny SM (hoppning), 7-9 augusti, Vetlandaortens RF

Inte säkert jag kommer iväg på alla men ska försöka, det beror lite på när jag flyttar osv.

Blir självklart fler också! Regionala, lokala osv + lite privata fotojobb.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Adrina
0

#2 Ska du flytta? Förvånad

Anna
0

#3 Ja, när jag börjar gymnasiet i höst ska jag flytta till Jönköping (12 mil härifrån).

annaattlid.se

Adrina
0

#4 Jaha, trodde typ du skulle flytte till Göteborg eller något sånt.

Loviiisa
0

Jag ska garanterat försöka ta mig till Bassholmen om det blir släpp i år! Har även ett par stuterifotograferingar på gång (vi ska bestämma datum osv. längre fram).

I april blir det hingstvisning för Welsh på Grevagården.
I maj internationell fälttävlan i Skåne.
I juni blir det arabutställning i Gbg eller Welshutställning i Lerum.
I juli gäller i alla fall Royal Welsh Show i Builth Wells Storbritannien.
I augusti Welshpony RIKS, kanske Arab RIKS.et också.

Sedan är det ju så att alla rasföreningar osv. inte skrivit ut sin kalender ännu. Så det kan ju både fyllas på och ändras. Allt hänger också på när privatfotograferingarna bokas in.

Buuc
0

Jag har inte något speciellt planerat när det häller att fota ridsport.. Antar att jag ska fota programridningar i stallet och hoppas att jag kan fota den stora tävlingen i Juni. Sedan är det nog inte mycket, ska se den andra ridskolan som finns några minuter härifrån.

Pedro
0

Det ända jag har planerat är Gustav Wasa Ryttarspel 1-3 Maj Flört

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

LindaKarlstrom
0

Jag har faktiskt inget inplanerat. Men det blir nog att åka på hingstpremieringen som brukar vara i Luleå i April. :)

Lagerquist
0

Jag har massa planerat haha, men det blir för långt att skriva upp här Tungan ute Lite fler tävlingar i Småland blir det dock, ska försöka komma ner till Västervik med Ellinor och Ponny SM är bokat o klart Skrattande

Anken
0

Jag har ingen aning om vad jag ska fota..Kanske dax att kolla upp det..hehe
Förra året så gjorde jag ett A4 för varje månad så fyllde jag i alla tävlingar i Sthlm, sen gick jag på den som lät roligast..Ska nog göra likadant i år, pappret satt bredvid datan så jag kunde fylla i nya tävlingar oxå..:)

Hoppas på att det kommer några hoppningar i Sthlm med höga hinder, spännande!

Metinia
0

Jag har lite smått och gott planerat, lite mindre tävlingar, typ regionala och lokala runt om i Göteborg. Kanske blir någon nationell på Göteborgs Fältrittklubb också, får se.

Kanske någon galopptävling också, har aldrig varit på det och det låter spännande. Förhoppningsvis någon liten utställning också om jag hittar någon i närheten.

divansson
0

Jag har en massa planer jag ;)  Har hittat 22 dagar då det är ridtävlingar i närheten, vissa krockar med varandra, tyvvär. Har planer på ett fota fälttävlan för första gången också. Sen hoppas jag kunna hitta någon utställning.

Har även planerat stuteribesök, datum ännu oklart men det blir på sommarlovet.

Sen blir det självklart ändringar i och med att jag tävlar själv, sen kommer jag även som vanligt fota massvis med trav och ponnytrav. Så vore det ju jätteroligt att se på galopp också, men vi bor så dåligt till tyvvär.. Men jag håller hoppet uppe ;)

Spader-EliN
0

blir nog att jag åker med lite kompisar på lokala hopptävlingar och dressyrtävlingar. Sen blir det  Connemara rikset - med eller utan häst :)

Tovig
0

Finns mängder med tävlingar och arrangemang jag vill på i år! Har ju dessutom körkortet nu, så det blir betydligt lättare att ta sig runt.

Det som jag absolut vet säkert är V75 på Umåker den 25 april, Elitloppet i slutet på maj, hopptävlingarna i Kågedalen i juni (trevlig omgivning som ger bra bakgrunder), körtävlingarna i Villvattnet i juli och inomhus-SM i hoppning på Hippologum i höst. Däremellan finns det ett flertal travdagar och säkert hopptävlingar oxå nu när en kompis börjat tävla. Hingstvisningen nere på Östersund i höst hoppas jag kunna besöka, och hade även tänkt åka runt på en del stuterier och fota kallblodshingstar i sommar.

IdaL
0

#6 Var i skåne!? Förvånad

Adrina
0

Jag själv hoppas på att komma till Falsterbo. Nästa helg är det Nationell Ponnyhoppning i Vellinge ryttarförening där jag bor, så ska antagligen dit också. Hingstvisningen 22 Mars om det nu går.

Annars blir det de som kommer. Så det blir nog mer än detta.

Metinia
0

#6: När och var är arabuställningen och Welshutställningen i GBG respektive Lerum?

Hedlundskan
0

Tyvärr är inget inplanerat ännu .

Malin-Trotsig
0

Om allt går som det ska (= dvs, som jag vill Oskyldig)

I juli: - Internationell fälttävlan i Brightling, UK 18-19
        - Royal Welsh Show i Builth Wells, Wales/UK 20-23

Enda inplanerade. Sen dyker det upp tillfällen lite närsom. Kan aldrig planera mitt fotograferande direkt utan tar tävlingar som det kommer.

Loviiisa
0

Min lista kan updateras lite, haha, kommer förmodligen ske flera gånger. Skyller på sömnlösa kvällar ;)

Först och främst har jag fyra stall/stuterier jag ska fotografera på.
Ska kanske försöka ta mig till Bassholmen.
Om vädret ser ut att bli bra åker jag till Pepino PRE den 22 mars.

I april blir det hingstvisning för Welsh på Grevagården.
I maj internationell fälttävlan i Skåne.
I juni Welshutställning i Lerum.
I juli Royal Welsh Show i Builth Wells Storbritannien + International Horse Trials, Brightling Park Storbritannien (om allt går som planerat).
I augusti Arab RIKS, Welsh RIKS och NF RIKS.

Sen blir det kanske någon mer fälttävling, hopp eller utställning beroende på var och när. Ska försöka hålla öppet för Shire RIKS beroende på var det går av stapeln ^_^

Dilizi
0

I juni blir det nog att fota på Strömsholmävlingen

I juli åker jag upp till Mora i Dalarna och då blir det några lokala tävlingar i närheten.

I augusti blir det Welsh RIKS, och jag ska försöka övertala pappa att åka till Stockholm Horse Games.

I november är det Stockholm Int. Horse Show, så beroende på vad de visar iår åker jag nog dit.

Sedan ska jag fota på Täby Galopp så mycket jag kan :)

/Emilia

Haag
0

Jag försöker komma på lite ur huvudet nu, har inga datum på tävlingarna tyvärr :P

Men det blir Strömsholms tävlingarna, Falsterbo, och utställningar, körtävlingar, hopptävlingar, dressyrtävlingar mm runt om i småland :D

Sen får vi ju inte glömma ponny SM i Vetlanda också :D

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Flaxii
0

Har inga tävlingar eller evenemang inplanerade faktiskt, kollar runt lite. Jag prioriterar mitt eget tävlande före fotograferandet då jag ska försöka kvala nationellt i år. Men på de tävlingar jag åker själv på har jag såklart med mig kameran!
Har jag tur så åker jag och mamma till Falsterbo i sommar och då mina vänner, då blir det fotande för fulla muggar. Kanske Welshutställning i Lerum i juni också, får se.

IdaL
0

har planerat in lite :)

• Falsterbo (hela veckan, det är min "semester")
  • Lokal/regional Körning
  • Förhoppningsvis Welshutställningen i Lerum
  • Bassholmen (om det blir något)

De är en av de "största" tävlingarna i år i alla fall ;) sen är ju inte allt inplanerat ännu utan det kommer mera.

creddybear
0

Nu lite uppdateringar:

Sommar blir det
Strömsholm fre-sön
Möjligen Falsterbo (ännu inte bestämt)

Welsh RIKS och Welsh-mästerkapen i augusti

FridaW
0

Har väldigt många tävlingar inplanerade, orkar inte räkna upp alla. Men dom som jag är säker på att jag ska åka till är i alla fall dessa:

• Sm-kval för islandshästar

• Welshutställning i Lerum

• Arabutställning i Uddevalla

• Arab RIKS i Halmstad

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Flaxii
0

18/4 Div. 1, omg. 2, regional ponnydressyr, Stall Rogstorp (Spekeröd RK anordnar)
19/4 Div 1, omg. 1, regional hästdressyr, Billdals RK.
1/5 Bohuscupen, omg. 1, lokal ponnydressyr, Råda RK.
*9/5 Div. 1 Final, regional ponnydressyr, Torslanda RK.
17/5 Bohuscupen, omg. 2, lokal ponnydressyr, Askims FRK.
*21/5 Regional ponnydressyr, Alingsås RS.
24/5 Bohuscupen Final, lokal ponnydressyr, Stora Höga RK.
*30/5 Regional ponnydressyr, Susedalens Kör och Ridklubb. (Om jag ska vara med själv då) 
*28/6 SWFs lokalutställning Welsh i Lerum.
*14/6 Regional ponnydressyr, Båstads RK. (Om jag ska vara med själv då)
*11-12/7 Regional ponnydressyr (även för häst), Ale-Jennylunds RK. Är den 10:e (lokal) också men då är inte jag där.

Tävlingar markerade med * ska jag själv rida så då blir det väl minskat fotande.

hannabrink
0

Framförallt ute på travbanor nere i Skåne och även på lokala hopptävlingar där omkring. Blir väl en del på Falsterbo veckan också men annars har jag inget annat inplanerat ;)

IdaSH
0

Har planerat in en del hopp- och dressyrtävlingar, mest här i Luleå. Närmaste är dock hingstpremiering i Boden nästa söndag!

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Adrina
0

Upptaderar lite här:

26 Mars: Lokal dressyr ponny (sydslätten)     

1 Maj är det även hoppning i trelleborg, men inte säkert att jag kommer.            

9 Maj: Sydslätten, fälttavlan häst. kmr nog om inte det är inträde Cool

1-14 Juni: Inte bestämt vilka dagar jag kommer, men ELIT Vellinge åkarpsgården. För häst… tror jag det var ;)

Sedan har jag inte planerat in mer, men kommer säkert mkt mer då jag hoppas på att få slakta grisen snart till mitt objektiv 8D

Vill också gärna till den stora welshutställningen i Holland. Men det går nog inte pga av det är dagen före min födelsedag.

Malin-Trotsig
0

En liten uppdaterad lista med vad jag planerar att hitta på:
April
25e är det ponnygalopp
Maj
2a är det dressyr på Wallstanäs
10e är det vårpremiär på Täby Galopp
17e är det ponnygalopp
21a MSV Dressyr
31a är det ponnyutställning
Juni
2a juni är det Stockholms Stora Pris på Täby Galopp 
6e juni är det ponnyutställning
Juli
18e - 19e är det Internationell Fälttävlan i Brightling, UK
20e - 24e är det Royal Welsh i Wales

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ser min lista ut såhär.

Har bara planerat in större evenemang än så länge, sedan blir det en hel del lokala/regionala.

annaattlid.se

IdaSH
0

**Min kalender för tillfället :)

APRIL
**26 - Hingstpremiering BRK

**MAJ
**2/3 - Häst/Ponnydressyr Bergnäset
9/10 - Ponnydressyr PRK
9/10 - Islandshäst-tävlingar Bodentravet
16/17 - Hästhoppning BRK

**JUNI
**13/14 - Häst/Ponnydressyr LRK
26/28 - Ponnyhoppning PRK

**JULI
**3/5 - Hästhoppning PRK

**AUGUSTI
**29/30 - Hoppning ÄRF

Mvh Ida

www.krusfoto.se

LindaKarlstrom
0

#34. Är det hingstpremiering på Bodens Ridklubb den 26 april? Skrattande

[hilevij]
0

Jag ska antagligen till strömsholm, morgan riks, några hingst- och ridskolehästs utsläpp, Equality line horse show, och sen är det lite mer grejer och småtävlingar som kommer lite mer spontant Tungan ute

IdaSH
0

#35 Japp! Preliminär start ca 09:30! Skrattande

Mvh Ida

www.krusfoto.se

LindaKarlstrom
0

#37. Oj, det höll jag verkligen på att missa. Då måste jag ju dit. :)

IdaSH
0

#38 Och som vanligt när du är på samma tävling vet man redan innan att åtminstonde en person kommer ha bättre bilder sedan Flört Haha

Mvh Ida

www.krusfoto.se

LindaKarlstrom
0

#39. Men var inte dum nu! Du är riktigt bra på att fota och jag har inte fotat hästar sen i höstas så jag är sjukt ringrostig.

IdaSH
0

#40 Håh, då ska vi inte tala om mig. Men kul att du också ska dit i alla fall ! ;)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

victoriaasen
0

Jag ska förhoppningsvis till Norrköping International Horse Show 28-31 Maj :)

Denna kommentar har tagits bort.