Kritik - annorlunda bild

Vilken fin bild! Gillar den verkligen, den känns väldigt bestämd och tuff. Gillar färgskiftningarna i svansen också. Sen är det bra att man ser en häst i bakgrunden som leder blicken, annars skulle det kännas tomt. Bra jobbat! 

#1 Tusen tack! :)
Tycker den är jättevacker! Ett annorlunda motiv med härlig skärpa och ljus! Bakrunden känns inte på något sätt störande och allt är så naturligt. Kanon!

Jag vet inte riktigt vad jag tycker, det finns inget som gör att det riktigt klickar men samtidigt är den inte dålig heller. Jag tror den hade blivit intressantare i min mening om man koncentrerat mer på hästen i bakgrunden, alltså att den fått ta mer plats t.ex liggande bild där benet är t.h. och hästen t.v. om du förstår, den skulle nog göra den intressantare. Är inte så förtjust i benets centrerade position som den har just nu.. Annars inget att anmärka på exponering och färger, gillar kontrasterna. 

#5 gillade jag mindre.. Den känns som att hästen bara har ett ben när den står ju brett.. Gillar inte riktigt att den är så centrerad heller.
#0 gillade jag därimot! Annorlunda, verkligen, och rätt intressant att titta på när hästen är i bakgrunden :)
Beskär bort benet på #5 så du bara har den suddiga hästen kvar och det skarpa gräset! Tror jag hade kunnat bli bra och annorlunda.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Jag tycker bättre om #5 tror jag, härligare i färgerna och så.