Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 05-kritik-närbilder
Läst 559 ggr
Colt
0

Kritik - annorlunda bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på en bild jag tog idag.  :)

Anken
0

Vilken fin bild! Gillar den verkligen, den känns väldigt bestämd och tuff. Gillar färgskiftningarna i svansen också. Sen är det bra att man ser en häst i bakgrunden som leder blicken, annars skulle det kännas tomt. Bra jobbat! Glad

Colt
0

#1 Tusen tack! :)

hannabrink
0

Tycker den är jättevacker! Ett annorlunda motiv med härlig skärpa och ljus! Bakrunden känns inte på något sätt störande och allt är så naturligt. Kanon!

Lagerquist
0

Jag vet inte riktigt vad jag tycker, det finns inget som gör att det riktigt klickar men samtidigt är den inte dålig heller. Jag tror den hade blivit intressantare i min mening om man koncentrerat mer på hästen i bakgrunden, alltså att den fått ta mer plats t.ex liggande bild där benet är t.h. och hästen t.v. om du förstår, den skulle nog göra den intressantare. Är inte så förtjust i benets centrerade position som den har just nu.. Annars inget att anmärka på exponering och färger, gillar kontrasterna. Skrattande

Colt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för bra kritik. Här kommer en till bild jag tog vid samma tillfälle som jag varit nöjd med om jag inte kapat precis över hoven….Skrikandes

NettanLindholm
0

#5 gillade jag mindre.. Den känns som att hästen bara har ett ben när den står ju brett.. Gillar inte riktigt att den är så centrerad heller.
#0 gillade jag därimot! Annorlunda, verkligen, och rätt intressant att titta på när hästen är i bakgrunden :)

Adrina
0

Beskär bort benet på #5 så du bara har den suddiga hästen kvar och det skarpa gräset! Tror jag hade kunnat bli bra och annorlunda.

[hilevij]
0

Jag tycker bättre om #5 tror jag, härligare i färgerna och så.