Kritik: Ponnygalopp
Idag var det ponnygalopptävlingar på galoppbanan och självklart pallrade jag mig dit direkt efter jobbet (som bekvämt nog ligger på samma plats
).
Är det nu något som öht är roligare än galopp att fota så är det minsann ponnygalopp. Fart, färg och ponnyer i alla storlekar och färger. Underbart att se på. Har ni inte fotat ponnygalopp än så tycker jag att ni verkligen ska göra det!
Idag provade jag även min nya kamera för första gången i hästsportsammanhang och jag måste säga att jag är så nöjd. Förstår inte hur jag överlevt förut utan den.
Bild: Flying meatballs
(Ingen kritik behövs på den bilden, den är bara rolig att se på)
Inga bilder är redigerade mer än beskärning
älskar bild #4! säger som du, speglingen i glasögonen tillför bilden nått positivt verkligen! Bra jobbat med samtliga bilder like always!
Fina färger och bra skärpa på samtliga! ;)
Bild 1 - Härligt fartfylld bild, lite störande bakgrund - men vad kan man göra åt det liksom ^^
Bild 2 - Faller mig inte i smaken, känns avkapad.
Bild 3 - Stör mig på den utfrätta fläcken i övre v. hörnet. Annars fint fångat ögonblick, något tajt beskuren nertill och lite framtill.
Bild 4 - Älskar speglingen där, som du säger :)
Bild 5 - Känns avkapad… Hade velat se hela ekipaget :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag ska vara helt ärlig med dig Malin, för jag vet att du är en så sjukt duktig fotograf.
Men jag är inte imponerad denna gång, tyvärr.
Alla rätt tekniskt sett, utan tvekan! Men jag ser inte Det som man i de allra flesta fall kan se i dina bilder. Som får en att titta extra länge, som man ser att det ligger en tanke bakom! Inte bara sikta-tryck.
Men måste säga att färgerna är underbara, de livar upp bilderna och gör dom häftiga!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Måste tyvärr hålla med Marija. Du kan bättre, Malin! Men färgerna är ursnygga och jag gillar verkligen ljuset på alla bilder!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

Jag är mest förtjust i bild 4. Härliga färger och bra vinkel.
#5 Tack!
#6 På min skärm finns inget utfrätt men det är nog olika för andra skärmar :). Tack annars!
#8,9 Tack så mycket :)
#7 Jag vet vad du menar, jag tycker faktiskt detsamma att bilderna är "platta" eller vad man ska säga
Det var lite sikta och trycka faktiskt.
Tycker att du har fångat härliga ögonblick och är svag för sånna här bilder! Bild nr 1 är helt underbar med alla små shettisar i full fart! Alla bilderna har fin skärpa och man får en fartfylld känsla av att titta på dem :)
#11 Tack så mycket