NFSM 25 juli, kritik
Skulle gärna vilja ha lite kritik på ett par bilder från New Forest SM idag. Det var hopp, dressyr & hingstvisning, försökte fota lite av varje.
Nikon D200 & Nikon AF-ED 80-200/2,8D användes. Ljuset var väldigt klurigt på sina ställen men gjorde mitt bästa!
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Från hingstvisningen som gick inne.
Fick testa min D200 inomhus för första gången, den skötte sig utmärkt trots att ridhuset var relativt mörkt.
Du gjorde det bästa, och du fick ett riktigt bra resultat tycker jag (:

Som vanligt så "avgudar" jag dina bilder och är inte duktig nog att bedöma vad du kan ha gjort bättre. Strålande! :)
#3 var faktiskt den enda som sa mig något - bakgrunden var fantastisk. Dock synd på de utfrätta ridbyxorna, annars bra jobbat!
#7 Det var fantastiskt vackert vid framridningen.
Jättejobbigt att koncentrera sig & anstränga sig dock när det var 30 grader varmt i skuggan… Pust!
#2 & #3 tycker jag om! Dom andra säger mig ingenting, men bra jobbat ändå! Klurigt ljus är inte roligt ;)

Fina bilder överlag men om jag ska kritisera så blir det så här:
#1 Gillar språnget och skärpan. Dock kan jag tycka att hinderstödet närmast stör en aning… Detta är ju inget du kan göra något åt… annars är det en bra bild!
#2 Bra del av steget, fint ljus och underbar häst! Synd att öronen inte var framåt och sen tycker jag staketet (?) och blomman stör lite…
#3 Fin bild med underbar bakgrund!
#4 som #1 är det bra språng och skärpa… Rolig hinderfärg också som tyvärr tar lite fokus från hästen…
Du får ursäkta… är inte bra på att ge konstruktiv kritik, säger bara som jag tycker. Smaken är ju olika!
Snyggt som vanligt, Anna. Men även den bästa kan bli bättre!
#1 Snyggt fångat men hästens och ryttarens uttryck tycker jag förstör bilden, hästen ser inte så uppmärksam ut i ögonen. Skuggorna är otroligt mörka och vinkeln kanske är lite för mycket från sidan för det närmsta stödet skymmer så mycket.
#2 Underbart ljus, helt otroligt fint. Det enda som stör är hästens uttryck och blommorna vid bakhuvarna.
#3 Inga fel, underbar bakgrund. Synd på staketet bara.
#4 Härligt och busigt uttryck på hästen! Ser inget som kan förbättras. Tycker du fick till färgerna bra också, trots mötet mellan hindret och hästens hårrem är så extremt.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

#2: Gud vilket fint ljus det vart, trots ridhus! Bra jobbat.
#3: Åh, jag känner hon som rider. Fin bild med härlig bakrund!
Riktigt fina bilder, som vanligt :)
Håller med #7.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Hej! undrar om jag skulle kunna få låna bilden i inlägg nr 3 till en iFokus sida?
Tack, Katja
#14 Hej! Det är helt OK om du skriver att du lånat den från mig.
Bara att höra av dig om du behöver bilder på andra hästar därifrån eller liknande, jag fick foton på de flesta och var där två av dagarna.

#15 ja alltså jag letar efter en bra bild på en godkänd hingst nr 3 är ju ESSE Golden Boy, en godkänd hingst men har du fler kollar jag gärna om det finns någon annan som kan falla i mitt tycke :) Ska ju själv betäcka med honom så det känns som att det är bra om det är någon annan hingst.
Super tack!
#16 Jag kan leta upp lite fler bilder på Golden Boy, fick en hel del på honom! Jag PMar dig sedan när jag gjort det. :)

Ta annars gärna om dte finns några fler hingstar skulle vara suvve!
Super tack!
#18 Jaha du menade så, trodde du menade fler bilder på Golden Boy! Jag är inte så insatt i rasen, om du nämner några hingstnamn kan jag fixa fram bilder på dem.

Ja jag vet ju inte riktigt vilka som var där :S behöver äev en bar tävlingsbild osm inte spelar någon roll vilken gren och häst det är, bara dte är new forest :)

Kom ju på att jag kan ju kolla på din hemsida :) oxå
#21 Ja, kika i arkivet om det är någon hingst du känner igen där! Så kan jag fixa iordning bilderna lite snyggare sedan, de i arkivet är original ;)

Tar gärna en bild på Esse GB och en annan på någon tävlande ponny om du har någon speciell du gillar (bara det är new forest) :D