Pinsamt?
Jag tänkte bara kolla med er hur ni gör med lokala tävlingar. Jag har fått för mig att det ska vara pinsamt att vara på någon klubb som man inte rider/ridit på och fotografera när det är sånna små tävlingar, men å andra sidan känner jag mig lite skyldig om jag är och fotograferar på "mina" klubbar, istället för att vara funktionär :P
Äsch då, inte är det pinsamt att åka till andra klubbar! Jag brukar åka på en del lokala tävlingar och för det mesta är det ingen som tittar konstigt på en, jag tror snarare att folk tycker det är lite roligt att det är nån som är där och fotar.
http://www.regret-nothing.com
Håller med #1.
Jag tycker att det är roligare (jätteroligt) att åka till andra klubbar (vilket det ofta är för er andra med skulle jag tro). Att få se andra ekipage och besöka andra klubbar och se hur dom arrangerar tävlingar.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
jo, det har ni nog rätt i, jag känner mig lite säkrare nu ialla fall :P
Tycker det är värre att åka till min egen! Jag dör då rent ut sagt, känner mig så uttittad så det finns inte. Men så är jag ju lite paranoid också…
På andra ställen känner man ju knappt någon så det är lite mer frihet där. Lättare att slappna av. 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#4 Håller med!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tycker inte alls att det är pinsamt att vara på olika klubbar och fota! Varken på andra klubbar eller min egen. Fast på hemmaplan vet ju dock de flesta om att jag håller på med fotografering så då känns det mer som att folk tänker typ "Jasså, nu har hon släpat med sig kameran igen" 
Mvh Ida
www.krusfoto.se

Jag var och fotade förra helgen på en liten klubbtävling. Det kändes ganska pinsamt till en början, då det var cirkus 10 ekipage med, och jag kände ingen där, haha..
Men efter ett tag blir man så inne i fotograferingen, så man tänker inte så mycket på omgivningen..
Jag tror inte heller att det är någon som bryr sig särskilt mycket endå, det är nog bara kul att bli fotad.. :)

Jag tycker det är jobbigt att åka till hemmaklubben då vi också brukar ha ont om funktionärer, men nu i vår har vi hyffsat många tävlingar så fota kommer jag nog att göra ändå.
Funderar dock på att baka någon/några kakor som vi kan ha och sälja i kafeterian så har man gjort något iallafall. Haha
Men ni åker även på små tävlingar på andra klubbar?
Jag får nästan jämt frågor som, "vad gör du med dina kort?" från folk jag känner, och jag vet inte riktigt vad jag ska svara då, så jag säger att jag har dem i en mapp på datorn x) Vad borde man svara egentligen? :S
#10 Säljer, har för personligt bruk… :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#11 jao, smart ;)
Nejdå de ska du inte känna! Dem som tävlar på den klubben uppskattar nog det bara :)
Jag kan tycka att det är lite så i början men det släpper ju. Man vet ju själv när man tävlar eller nått att det är roligt med en fotograf som är där.

Jag är ganska blyg för nya människor så jag tycker det alltid är pinsamt vid ridtävlingar ;) .. Sen är jag expert på att skämma ut mig också, ingen bra kombination ;) Men jag kan hålla med om att det är lättare att vara någon annanstans än på hemmaklubben.
Första gången jag åkte till en liten lokal tävling tyckte jag det var jättepinsamt att stå där med en kamera och fota. Men nu har det säppt helt och det är inte alls pinsamt! Så man vänjer sig ju! 
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything
hehe, förra gången jag skulle åka till en lokal tävling på en ny klubb så var det ungefär 15 ekipage och tre åskådare, så det sitter väll kvar från det tillfället x)
Men nu ska jag fatta mod och åka till säffle och fota en lokal hopptävling, jag hoppas det blir rättså mycket folk där då, det känns lite säkrare då :P
#17 Såklart att du ska ut på tävling, lycka till 
#18 tackar :D jag hoppas på en varm dag med fin-fint fotoväder ;)
Glömde det viktigaste av allt - ha kul! 
Framför allt på mindre uställningat/klubb tävlingar brukar fotografering vara upskattat. Många är inte så vana vis att "stå i rampljuset" och tycker det är extra kul att ställa upp sina hästar/ekipage! Är det 10 andra fotografer blir det inte riktigt lika personligt, är det kanske bara du och en annan så är det ju dels färre som har fotot och jag tycker man kommer närmare ägaren, kanske börja prata osv. Alltid kul på små tillställningar!
Hakuna matata!
#17 Ska du dit i helgen? :) Jag hade tankar på att åka dit först då min kompis tävlar, men det blir nog Örebro för min del i stället. Var bor du? :)
Jag brukar fota på träningar hemma och då är det lite pinsamt tills jag har kommit in i fotandet ås jag glömmer av de, sen på klubbtävlingar är det lite pinsamt, men oftast är det helt okej.
Tkr det är jättekul att åka till andra klubbar och ta kort.
Ska till Mora kanske nästa helg på den reg/nat. ponnyhoppningen.
#21: jo, det har du ju verkligen rätt i. Jag är väldigt feg med nya människor, men även jag brukar byta några ord på de små tävlingarna 
#22: Jag tror jag ska dit, antingen lördag, eller söndag. Hur ser din vän och hennes häst/ponny ut? Kan ju hålla ett öga öppet, och kanske knäppa ett extra kort om du vill :PJag bor utanför kil, tolita om du vet vart? Det finns en jättefin ridbanan här som det är små tävlingar på ibland. 
#23: Håller med dig, man glömmer bort det mesta när man börjar fota, väldigt härlig känsla faktiskt ^.^
#24 Okej, jag har ingen aning om vilken dag eller så hon tävlar, vet bara att det var någon dag ;) Ponnyn är skimmel, D-ponny. Det får du göra om du vill, men det behövs inte absolut för min skull :)
Okej, jag har aldrig varit där men vet ungefär :)
#25 jag kan inte åka :S är rättså sur nu faktiskt, men det finns inget att göra om det, jag får helt enkelt vänta ett tag till tills jag får fota tävling utomhus på lokal tävling 
Jag tycker väl inte direkt det är så pinsamt. Har en kompis som tävlar på hemmaplan så man e ju nästan alltid på hemmaplan. Sen så tävlar jag en del i Dressyr själv, vilket är rätt kul men vidare till saken. Vår klubb är väl inte jätterik på funktionärer, men alla lektionsryttare som tävlar måste ju ha en förälder som är funktionär. Om man inte är senior dvs. så jag känner mig inte så skyldig. Men jag rycker gärna in ifall det behövs. Klart att det är tråkigt att lämna fotograferingen när man hjälper till men varför inte hjälpa sin klubb?
Det är ju ändå inte så länge 
Emma, medarbetare på Hästfoto.