Kritik Hingstar

#0 Gillar bilden. Härliga färger och bra vinkel. Men känns dock lite tom på något vis. Men en helt klart vacker bild!
#1 Jag älskar tanken med bilden! Jag törs nog säga att bilden passar bäst i S/V, även om jag inte sett den i färg. Jag skulle nog dock ha kapat himlen något.
#2 Jag skulle önska mera luft kring ponnyn. Ev. klona bort "fläcken" i himlen ovanför träden till vänster. Annars är bilden väldigt fin.
#3 Vacker bild och härlig vinkel. Möjligen skulle jag ha kapat en bit av högra sidan och tagit bort luften till höger om hästen, och sedan väga upp genom att ta bort en bit av himlen.
#4 Superfin! Älskar färgerna, hästens uttryck samt vinkeln. Enda som stör mig är den bruna "fläcken" till vänster om hästen.
#5 Handen, stolpen samt hästens vinkel på huvudet stör mig, annars fin bild. Hästen har ett glatt och nyfiket uttryck, vilket ger liv åt bilden.
Tycker att alla bilderna var klara och hade bra skärpa och var av lite olika karaktär vilket jag gillade. Hästarna uttrycker sig bra och du har fångat fina ögonblick. Jättefina :)

Jätte fina bilder tycker jag! Jag fastnade lite extra för bild 4 som hade väldans fina färger, bra jobbat ;)!
Tack så mycket för alla kommentarer! 
Mvh Ida
www.krusfoto.se

Bild 3: Tekniskt fin bild med klara vackra färger - men hingsten står helt i obalans, han står under sig med både fram- och bakben. Jag tror hingstens karaktär hade gått fram bättre om man hade sett blicken, eller åtminstone skymtat ögat. Plus för att du böjt på knäna och fångat hingsten ur ett bra perspektiv - inte ett "flygfoto" som förvränger proportionerna.
Bild 4 är jättevacker. Färgerna är klara, hästen ser vaken ut och ljuset ligger bra även om jag önskat att det fallit framifrån. Det lilla minuset är att det är lite för mycket luft ovanför hästen, annars är den toppen.