Kritik på hoppbilder

#0 Bra del av språnget och fint ljus. Sött uttryck från ekipaget och vinkeln gillar jag, däremot känns bilden sned och det är för mycket luft runt om.
#1 Fartfylld bild med action. Synd att svansen är klippt, här hade jag nog velat ha mer luft omkring här för att verkligen få en känsla av power. Bakgrunden är lite tråkig och bilden lite gulaktig.
#2 Bra del av språnget och fin vinkel, men ekipaget ser oharmoniskt ut pga ryttarens hårda hand och deras uttryck. Snyggt ljus och bakgrund. Hade nog velat se en lite tightare beskärning kanske, för att framhäva hästen och ryttaren mer.
#3 Härlig bild med fint uttryck från både ryttare och häst + bra del av språnget, kanske liiiite sent taget, hästen har tappat frambenen lite. Annars fint ljus och bra bakrgund.
#4 Denna är nog den minst smickrande du tagit, hästens framben hänger från knäna och neråt, bakbenen ser opropertionerliga ut i jämförelse med resten av hästen (antagligen pga att du fotat lite sent i språnget). Fint uttryck, ljus & bakgrund men den känns lite sned.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Förminska gärna bilderna innan du publicerar dem, så är det enklare att bedöma 
#0 Bra ljus och språng, känns sned som Anna sade, och jag hade nog önskat en mer inzoomad bild på ekipaget, med mer luft t.v. och mindre luft i övrigt. Lite rödstick i färgerna.
#1 Inte jätteförtjust i steget, det ser ut som att ekipaget ska välta, inte heller uttryck hos hästen. Men det är en bra exponering och snyggt fryst. Även här lite rödstick och önskar samma sak angående komposition som i #0.
#2 Snyggt språng och fint uttryk hos ryttaren! Den här känns rak vilket är bra, men mer inzoomat på ekipaget, håller med om handen som #5 säger, kanske ett något senare språng hade hjälpt upp.
#3 Här är bra uttryck hos både häst och ryttare. Tycker språnget är bra, kanske lite stökig bakgrund.
#4 Jag gillar uttrycket, men steget är som Anna säger lite fel taget, hästen ser lite vinglig ut. Bakgrunden är bra!
Tycker du jobbat på bra, att tänka på är att jobba på kompositionerna, med vinklar och hur du placerar objekten. Också att du zoomar in lite om du kan, alternativt går närmare. Det är lite rödstick i bilderna vilket går att åtgärda med rätt vitbalans, men exponeringarna är superbra. Bra jobbat