Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 428 ggr
Metinia
0

Kritik: Ponnydressyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var och fotade på en lokal ponnydressyr på Råda Ridklubb idag. Skulle väldigt gärna vilja ha lite kritik på några utav bilderna.

Metinia
0
Metinia
0
Metinia
0
Metinia
0

Bild 5 Det var sista bilden, nu får ni gärna kommentera.

Lagerquist
0

#0 Jag gillar idén! Kanske mer ryttare, och mer luft t.h. hade höjt bildens intryck, sedan kanske sv/v eller starkare/roligare färger.

#1 Lite överexponerad, men ekipaget ser koncentrerat ut. Funderar på om steget är lite tokigt om kanske en liten stund senare hade blivit bättre. Mer luft framför också. Glad

#2 Gulligt uttryck hos hästen! Men bilden är väldigt sned, räta upp den och ha mer luft under så blir kompositionen bättre. Steget gör att hästen ser lite klumpig ut, försök att ha ena bakhoven i marken för att hästen ska se mer smidig och kraftfull ut.

#3 Jag misstänker att de håller på med skänkelvikning? Hade hästen korsat benen mer så hade vinkeln varit ok, men nu tror jag att den blivit bättre omd en varit fotograferad framifrån. Gillar inte riktigt uttrycket hos ryttare och häst, båda ser lite halvklumpiga ut. Snygg effekt med dammet dock!

#4 Bra att både häst och ryttare ser koncentrerade ut. Jag gillar att du tagit med lite av benen. Rumpan ser dock kapad u försök att antingen ta med hela eller kapa lite till. Synd på ryttarens hjälm men snygg bakgrund.

Jag tycker du har jobbat på bra! Tänk dock på i vilken del av steget som du fotograferar så att inte ekipaget ser lojt eller klumpigt ut. Lycka till! Skrattande

Metinia
0

#5: Tack för mycket bra kritik, känns bra att någon annan ser bilderna och säger vad de ser om dem. För jag tror att jag har fastnat lite i för mycket samma banor och upptäcker inte allt.