Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 669 ggr
[hilevij]
0

Kritik: Travar hingst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hade en sån himla otur när jag praoade på lökene, att den enda dagen jag hade möjlighet att ta med kameran så var den snöoväder, och då menar jag verkligen oväder.. Fast dreggelhingsten Domain var ialla fall alldelles utanför stallet i den närmsta av hingst hagarna ^.^

Nu vill jag verkligen inte att ni snålar med kritiken, för det är en relativt ny kamera och jag behöver lära mig!

[hilevij]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan bara inte låta bli att lägga upp en liten bild på Bill när jag ändå har skapat en tråd. Han är så söt att man smälter <33

[hilevij]
0

*Putt*

Adrina
0

#0 Mycket bra idé! Fast hade nog varit bättre om de verkligen stora snöflingorna inte var där och om hästen var lite skarpare. Nu Känns den lite rörig, men bra idé som sagt och mycket bra ljus för att vara tagen i snöväder!

#1 Superfint motiv, verkligen supersöt! Bilden känns lite dassig och inte så skarp. Höj kontrasterna lite sätt en svag vinjett så blir den nog jättebra!

[hilevij]
0

#3: Tusen tack för kritiken :D

plarsson
0

Snön förstör bilderna totalt. Jag gissar att det är på grund av vädret som den andra bilden blev oskarp och tråkiga färger. Det jag kan säga är unvik att fotografera när det snöar, ofta blir inte resultatet bra. Det beror helt på vad det är för bild man är ute efter.

Lagerquist
0

#0 Hade kunnat bli bra med snön, men som det är nu försvinner hästen bakom snön. Testa också att gå ner i hästens nivå så ser den inte lika skev ut. Kanske fungerat i sv/v med mer kontraster? Och mer luft framför.

#1 Är väldigt platt i ljuset som att du har imma på linsen ungefär, med mer kontraster hade exponering och färg blivit okej. Bra komposition med något trist uttryck.

Mellliie
0

#1 Vad heter ponnyn?

Tycker som #6 (:

Fridalej
0

Är det imma på linsen? Synd, annars hade den nog blivit jättefin!

[hilevij]
0

#7 ponnyn heter Bill :)