När fick du din första kamera?
När fick/köpte du din första kamera? Hur många kameror har du haft sedan dess?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Jag fick min första kamera när jag var typ 9 år eller något åt det hållet. Det var en gammal analog sak som inte var så rolig att fota med. Har aldrig fotat en hel rulle med den, faktiskt, så lite är den använd! Har väl haft en och annan engångskamera sedan dess, men jag har även fotat mycket med pappas digitalkamera. Började med den för ca 3 år sedan (den lever fortfarande förövrigt, dock fotar aldrig jag med den mer). Nu har jag min Canon EOS 400D, som egentligen är min andra riktiga och egna kamera. Så har inte haft särskilt många kameror.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Jag fick min första kamera när jag var runt 11 år? (dvs runt 1996) En analog kompaktkamera (fast nästan lika stor som min nuvarande digitala systemkamera XD)
Sen fick jag en digital kompaktkamera 2003 när jag fyllde år, 2005 köpte jag själv en ny digital kompakt och 2007 var det dags att förnya igen. 2006 köpte jag digitala systemkameran.
Första var när jag var typ 11-12 om jag inte minns fel, en Konica Minolta som gick sönder och byttes mot en Canon PowerShot.
Har haft 5 kameror, inräknat de 2 jag har nu (D200 & D50).
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag fick min första egna digitalkamera 2005. Var en HP modell med 6 mp som jag gillade starkt. Gav bra bilder tills den blev solskadad och mörka fläckar dök upp på bilderna. Då hade jag sparat ganska länge och köpte 2006 min första systemkamera, en Canon EOS 350D som hängde med tills för några veckor sen då jag köpte min nya kamera, en 40D.
Jag fick min första riktiga digitalkamera julen 2005. Hade den till i November 2007 då jag, dumt nog, köpte en annan kompaktkamera. I April 2008 köpte jag en långzoomare. Är glad att jag gjorde det då jag annars hade gått miste om en massa bilder som jag nu har. I Juli 2008 tänkte jag, nej nu vill jag ha en systemkamera, så jag köpte den Nikon jag nu har. Så man kan väl säga att jag haft ganska många olika kameror på en ganska kort tid. :p Men nu är jag nöjd och kommer antagligen att ha denhär ganska länge till!

Jag köpte min första och enda kamera… i februari 2007, innan hade jag använt mobilen och ibland pappas Sony Cybershot.
Min första egna kamera fick jag när jag fyllde 11, var en digital kompaktkamera från Olympus. Hade den i ca. ett år, sedan köpte jag min Nikon D50 som jag använder nu! :)
Jag lånade familjens analoga kompaktkameror när jag var runt 9 år och fotograferade det mesta, många framkallade rullar. Sedan fick jag mammas gamla analoga kompaktkamera när hon köpte sig en ny, var nog runt 10-11 år gammal. (den är inköpt -90 men fungerar lika bra idag).
Sedan köpte vi oss vår första digitala kompaktkamera Canon Ixus 50 i juni 2005 (den fotar jag mycket med även idag). I oktober 2006 köpte jag min första digitala systemkamera, Nikon D50 och 1,5 år senare i juli 2008 köpte jag mig min D300, precis ett par veckor innan D50 gav upp. I oktober 2008 köpte jag min en ny kompaktkamera Canon Ixus 82 IS och den använder jag ibland :)
Jag köpte min Nikon D40 den 27 Maj 2008, så om en månad så har jag ungefär haft den i ett år!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

Min första kamera fick jag i present 18 augusti 2006 :)
Sedan dess har jag haft 3 st, Samsung Digimax i6, Nikon D40 och Nikon D80 :)
Hmm. Vad kan jag ha varit.. 10-11 år kanske :)
Julen 2004 fick jag min första egna lilla skitdigitalkamera men jag hade fotat en del innan med mammas feta, digitala 2mp (WOW!). Sen på min födelsedag 2006 fick jag en lite bättre kompakt digitalkamera och den födelsedag 2007 kom systemen. Och nu 2009 kanske en ännu till Canon tillförs i familjen…
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Jag har fotat massor med engångskameror när jag var lite ^^ typ 6 kanske jag var när jag fick min första engångskamera och sen fotade jag även en del med mammas analoga kamera och sedan typ 2005 köpte min syster en digetalkamera så lånade jag den en hel del, och sen år 2007 köpte jag själv min första digitala systemkamera som var en Pentax detta var dock ett ganska dåligt köp så redan ett år efter köpte jag en Nikon D80 som jag har nu och trivs jättebra med! :)

Familjen har haft en analog kamera som jag dock inte fick fota med så mycket, eftersom det handlade om att ha rulle i. Min första egna kamera var väl förrförra julen då jag fick en digitalkamera. Sedan gick den sönder och jag fick en ny, något halvår senare. Den digitalkameran hade jag ett år, tills jag förra våren fick en Olympus systemkamera. :) Dock försvann den och nu har jag en Sony istället, som jag dock ska sälja…
Så sammanlagt.. 5 kameror. Om man räknar med alla.
Fick min första kamera, borträknat analoga engångskameror, runt 14 års ålder. Det var pappas Canon Eos 300D som han inte behövde längre då han uppgraderat sig till 350D. Men jag använde den som om den var min redan ett helt år innan jag fick den.
http://www.regret-nothing.com
Minns inte när jag fick min första kamera, men det var i alla fall en Canon IXUS 750. Sedan köpte jag i januari 2008 min Canon EOS 400D :)
Min första analoga fick jag när jag var 8-9 år gammal.
Första digitala fick jag i januari 2003.
Har haft 5 digitalkameror sen -03.

hmm, fick första analoga i 10 års åldern tror jag ?
Min första analoga kompakt fick jag väl när jag var 9år. Sen hade man den ett x-antal år.