De sk vanliga mapparna heter typ "våra hästar" och sånt ;) sen finns det en mapp som heter "uppdrag + evenemang" där lägger jag mappar för alla uppdrag och evenemang jag varit på.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Okej :D

Haha, har för år.
I min "bärbara" hårddisk - Alla bilder - 06, 07, 08, 09 - tex "Blommor Mars 09" osv :)
Mvh Sigrid
Alla bilder ligger i Mina bilder. Där finns undermappar ex: Hästar, Hundar, Katter, Resor, Macro, Kompisar osv.
Och i varje mapp ligger ytterligare 25 undermappar och 25 undermappar till dom ;)
Nä men i mappen Hästar finns det 8 mappar (ex ridskolan, solstallet, västanvind, tävlingar, hästar på bete), som har allt från 2-22 undermappar.
Jaaa jag ääälskar mappar!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#4 hehe, jag tror nog det märks xD
Håhåhåhåhåhååå!
Få se:
Först har jag min hårddisk med alla saker, allt har sin mapp: musik, bilder, word-dockument, anteckningar, videoklipp m.m. Sen ligger allt i undermappar på olika teman. På bilde rär det typ Djur, Natur, Jag, Kompisar osv. Och där i ligger fler undermappar. På djur är det hästar, hundar, katter, får ;) Och sen i sista undermappen är allt sorterat efter datum och hästbilderna har även med platsen bilderna togs i namnet. Bara i min bildmapp har jag 530+ mappar! Hehe.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Jag har tre hårddiskar + den externa, men använder bara D för att lagra foton på.
Inne på D (Photo Disc) har jag massa mappar:
- Hemsidan
- Beställningar
- Nikon D50
- Nikon D200
- Sony DSC W-120
- Övriga bilder
Inne på "Hemsidan" ligger layouter, arkivbilder, portfoliobilder…
På "Beställningar" ligger förminskade provbilder till specifika kunder (varje kund får en specifik mapp med sitt namn) + de bilder de sedan beslutar sig för att köpa.
Under "Nikon D50" ligger alla bilder jag fotat med den kameran, uppdelade i undermapparna "Hästar & stall", "Andra djur", "Makro", "Natur", "Vänner" ungefär.
Sedan under varje sådan mapp ligger årstidsmappar, t.ex Vår 2008, Sommar 2009, Vinter 2007 osv. I dessa ligger sedan alla bilder i olika mappar döpta till t.ex "Nationell hoppning Västervik 26 april" eller "Linda & Lord 7 feb".
Sorterar på samma sätt i Nikon D200 och Sony-mappen, samt på externa hårddisken.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hur namnger ni filerna då? :P
#8 FIlnamnet. Det som kameran "ger" filerna ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Ok (:
Samma som #9 här ;)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Alla mina bilder finns på min externa hårddisk där jag har en mapp som heter bilder. Under den finns det sedan olika mappar, till ex. systemkamera, kompaktkamera och mobil.
I alla mappar är bilderna sorterade efter år, månad och datum.
Först mappar för dom olika åren, under dom för månaderna och under månaderna finns då datumen och där i finns bilderna. Är det enklaste att ha enligt mig, lätt att hitta dom bilder man vill se 
(Förlåt för lite invecklad förklaring..)
Filerna får heta som kameran döper dom.

Jag gör en ny mapp för varje datum när jag fotat. Döper mappen till datumet + evenemangnamnet om det är ett sådant. Tex 2009-03-28 Hingstpremiering. Oftast fotar jag ju bara hemma eller i stallet och då får mappen bara ett datum. Funkar kanon =)
Förut hade jag bilderna uppdelade efter system, kompakt och mobil också, men nu lägger jag allt i samma mapp, blir en massa krångel annars…
Vi har en lokalhårddisk (F:) som heter Photos. Där hamnar alla bilder, i mappar efter datum.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus