Kritik - Photoshopredigerad bild
Vill ha lite konstruktiv kritik på den här redigerade bilden. Hittade den då jag rensar lite mappar på min hårddisk.
En detalj är i färg och resten i S/V. Säg gärna vad ni tycker om bilden i övrigt också.
Orginalet
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Snygg idé, framhäver verkligen att hästen har vunnit ett pris! Väldigt bra genomfört också, inga fula missar när du gjort redigeringen, bra gjort. Tror att det skulle ha blivit ännu mer effektfullt om du gjort den svartvita delen lite mörkare, då hade det röda kommit fram ännu tydligare.
Sen hade det ju varit roligt om rosetten var blå-gul, så att det var en riktig vinnare man såg, men man kan inte få allt,
.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Håller till fullo med #2.
Välgjort! Tror också att bilden blivit bättre om det svartvita varit mörkare.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#4: Ett sätt är att markera den svartvita delen och gör den till ett nytt lager. Sedan går du in i på Image och Adjustments (har mitt Photoshop på Engelska, kan inte de svenska namnen men du kan nog hitta det ändå) och väljer Brightness/Contrast. Där kan du dra ner ljuset så att det lagret blir mörkare. Jag har Photoshop CS2, kan hända att man gör lite annorlunda i andra varianter/andra program.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#7: Bättre, det framhäver det röda tydligare, 
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#7 Bättre :) Fast hade nog gjort de röda ÄNNU rödare ;D *omständig*
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Åh, jag gillar verkligen när man låter endast färgen på rosetten vara kvar på bilden!
ska se om jag kan fixa det