Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 372 ggr
Mari
0

Min första bokning (tävling)

Blev så underbart glad nu när jag öppnade mailen, hade fått ett mail där en förfrågan om jag kunde ställa upp som fotograf under en lokal hopptävling (lag) för både Ponny och Häst i två dagar i början av juni.

Vill bara skriva av mig och kom dessutom att tänka på hur gör ni när ni är bokade? Vad har ni med er? Vad ska man tänka på?

Har fotat på tävlingar förr, har alltid med mig visitkort, lapp att sätta upp på tävlingen om att jag är där och jag försöker även fota alla ekipage.

Ska man kanske införskaffa sig en tröja med text "fotograf" på? Ge mig massor med ideér nu :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lagerquist
0

Vad roligt! Grattis Skrattande Tja, be dem ropa upp dig? Sätt upp lapp och fota så mycket bilder du kan på samtliga ekipage (bra förstås) precis det som du själv nämnt. Lycka till Glad

Mari
0

#1 Tack så mycket, jag känner mig redan nervös Skäms
De sa att de kunde marknadsföra mig på deras hemsida och jag ska komma ihåg att be de ropa upp i högtalaren så det också kommer ut.

Jag måste nog träna lite på att fota så jag är säker på när det tävlingen väl är. Förr förra helgen var min första tävling för iår så jag kände mig lite ringrostig.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Metinia
0

I pauser och liknande på tävlingen kan du ju gå runt och prata lite med deltagare, visa att du är där och så. Kanske fråga om du får fota någons häst när de står och rastar den mellan klasser eller likande, då kan det ju hända att någon frågar dig om du säljer bilderna. Du kan ju även de att få lägga en hög med visitkort i sekreteriatet och antingen ställa en lapp bredvid med en liten skylt där det står lite info om dig och bildförsäljning eller så kan du be dem i sekreteriatet att säga det till dem som kommer om anmäler sig att du finns här och fotar.

Pandy
0

Grattis, de har inte hänt mig än så har inget tips, men lycka till iaf;)

Mari
0

#3 Tack för bra tips!
#4 Tackar ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

imsuchadiva
0

Din ide om en tröja där det står fotograf på tycker jag låter väääldigt smart :)

tyvärr har jag inga andra förslag som inte redan är nämnda.

Mari
0

#6 Tack :)

Någon som vet hur man fixar tryck till tröja? Bäst att göra själv eller ska man kosta på och skicka iväg för tryck/broderi?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Twinlight
0

På:

http://www.spreadshirt.net/se/SE/Designer-t-shirt/Designa-sjaelv--59/

Kan man välja på flera modeller av tröjor och byxor och välja text helt själv (:

Mari
0

#8 Tack så mycket! Ska genast kolla upp :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Anna
0

Grattis!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

OliviaJ
0

Jättekul, grattis och lycka till! Glad Har tyvärr inga bra tips att dela med mig av.

Marija
0

Åh så roligt, grattis! :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus