Utrustning när ni åker till Bassholmen?
Jag tänkte att ni som ska till Bassholmen här, Skulle kunna skriva vad ni ska ha med er till den fina ön?
För jag&min kompis ska dit, Men vi var inbokade på en dressyrtävling samma dag,men den blev inställd och därför har vi inte bokat båtbiljetter än, Men mamma ringer i morgon och kollar om det finns, Så jag hoppas!, Annars får man muta Morfar att sätta in sin båt på Orust tidigare än planerat.
Jag ska ha med mig:
Nikon D60
Stativ
Mina två objektiv: Af-s 18-55mm & Af-s 55-200mm VR
och typ allt jag har i min kameraväska!
Min kompis ska ha med sig:
Canon EOS 1000D
18-55mm objektiv
Hon ska dock låna ett tele..
Och sen vet jag inte mer vad hon ska ha med sig haha..
Så vad ska ni egentligen ha med er?:) *nyfiken*
Ska inte dit i år men jag tog med mig kamren, långzoomen, extra batteri och typ en putsduk när jag väl var på plats. Bytte inte objektiv eller något sådant så det var rätt praktiskt.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Ska jag vara ärlig så skulle jag inte ta med mig stativet. Känns rätt otympligt att bära runt på där… Man vill ju lätt kunna akta sig om en häst skulle komma i full fart ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#2. Jag tycker det är otroligt respektlöst både mot hingstarna och deras ägare att gå in i hagen och fota…
#3 Vet inte riktigt hur det ser ut där och hur reglerna är då jag aldrig varit där :P Om dom äns har några regler där? Men tycker öht att ett stativ är klumpigt i hästfoto.
Och nej kan inte påstå att jag själv skulle gå in i hagen, för mitt eget bästa. Skulle inte heller vilja att andra människor gick in i mina hästars hage. Men det kanske krävs en smäll för att folk ska fatta, tyvärr.
När jag var där stod det en skylt att ingen fick vistas i hagen under släppet, ändå stod 90% av publiken inne i hagen. Själv stod jag utanför staketet under HELA släppet, av respekt mot hingstägarna. När hingstarna sedan lugnat ner sig och försvunnit bortåt gick jag in för att komma närmare.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#5 Så efter släppet får man alltså vara där inne?
#6 Ja. Men man måste ju hålla avstånd fortfarande.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Vi ska stå utanför har vi bestämt för vår skull och för hingstarnas skull!:)
Förra åren satt jag och några kompisar uppe på berget vid släppet mycket fint var det att sitta där! Dock så dog min kamera så jag kunde inte fota men de andra gick ner i hagen till alla andra"fotografer". Själv har jag en väldig respekt för hingstarna så kommer antadligen hålla mig på berget i år oxå för min,ägarnas och hingstarnas skull :)
Detta ska jag ha med mig
- Nikon D80
- Nikon 70-300
- batterigrepp
- kameraväska m. putsduk och så

Ska inte dit i år, men förra året hade jag med mig; Nikon D80, Tamron 70-300, Nikkor 18-135, putsduk, minneskort, vattenflaska, halstabletter (jag blev sjuk haha) och extra tröja. Skulle dock ta med mig solkräm också, det kan blir riktigt brännande, fråga bara Monday 

Men ska jag skita i stativet då eller? För mitt objektiv har ju VR, ska också ha AF-C på men… Vad tror ni? Behöver jag mitt stativ enligt min utrustning (ovan)`?
#11 Ja, det tycker jag att du ska göra som andra nämt här ovan blir det bara krångligt tror jag :)

Ska jag ha med extra batteri tycker ni som har varit där innan? Jag har inget just nu men man kan åka förbi MediaMarkt eller liknande :)

#14 Jag klarade mig på ett fulladdat batteri hela dagen, sålänge man stänger av kameran när man inte fotograferar. Klarade mig t.ex. på ett batteri under 10 dagars fjällvandring. Men känner du dig superorolig så kan du ju köpa ett extra. 

Tack Lagerquist, Nu kör jag på ett batteri&ska inte titta på bilderna förrän när jag kommer hem,haha!:)