Kritik hoppbilder
Var under lördag och söndag och fotograferade på Ale-Jennylunds RK. Söker kritik på följande 4 bilder. :)
Bild 1.
Hälsningar Frida
fridawestergren.com
Mycket fina, skarpa bilder du fotat!
#0 Jag hade nog velat se en aningens senare del i språnget, så att hästen fått upp bakbenen lite mer. Gillar hästens och ryttarens uttryck, de ser båda mycket fokuserade ut!
#1 Här skulle jag å andra sidan velat se en lite tidigare del av språnget! Som det är nu ser det ut som om hästen är påväg neråt. Sen skulle jag nog vilja se en lite tajtare beskärning, men jag är lite kluven, kanske passar den bäst såhär? Men en stående beskärning kanske skulle fungera bättre.
#2 Jättefina färger i bilden!
Jag skulle vilja se lite mindre luft bakom hästen och liter mer framför.
#3 Den här känns lite sned, och kanske aningens mörk. Annars fin bild!
http://www.regret-nothing.com

Tycker att du har fått mycket fina bilder med bra färger och mycket bra skärpa. Förstår inte hur du får så fin skärpa men har blivit helt totalt förälskad i den (också på dina andra bilder). Tycker också att du har fångat hästarna i bra ögonblick åtminstone i de flesta bilderna.

Håller med Ellinor till fullo! I #1 skulle jag dock vilja se mer av hindret och kanske en något tightare beskärning. I #2 Vill jag inte ta bort mer luft bakom, risken är att den blir för tight. Känner också att bilderna kanske var aningens underexponerade, lite ljusare skulle inte skada. Annars bra jobbat!