Kritik: Nya kameran
Nu i helgen var jag och fotograferade fälttävlan med den nya kameran,(första gången jag fotar rörelse med den) och vill gärna ha lite konstruktiv kritik då jag snart ska iväg och fota hoppning, och behöver ha med mig lite i ryggsäcken ;) Störande föremål i bakgrunden vet jag om, det var dels riktigt tajt vid vattengraven, och sen var det väldigt folktätt runt om.
Nikon D50 --- 18-50mm 1:3.5-5.6 DC D
Först ut kommer dagens färggrannaste pålle.
Bild 2
Bild 3 - den sista bilden blir på denna skimmeln som hade en lite speciell galoppstil.
Ingen som orkar kommentera bilderna? :S
#0 Fin! Kompositionen är inte den bästa dock, hade beskärt så att det är mindre luft bakom, och då försvinner även människorna. Men jag gillar all action i bilden!
#1 Hmm, rörelse oskärpan är fin men tyvärr så är jag inte så speciellt förstjust i bilder där hästarna galopperar bort från en.
#2 Jättefin, älskar rörelseoskörpan även här! Bra steg men riktigt synd för stolpen och människorna i bakgrunden, men inget du kan hjälpa!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

#0 Gillar språnget, men håller med Adrina att det borde vara mindre luft bakom. Kvalitén känns inte heller så bra tyvärr, lite för korning och underexponerad.
#1 Bäst bakgrund, men den känns lite sne, hästen ser framtung ut och jag gillar inte riktigt kompositionen heller tyvärr.
#2 Synd på stolpen i bakgrunden, tycker dock inte att människorna stör så mycket. Snygg panorering men känns också lite underexponerad tyvärr. Annars bra jobbat!
#4-5 Tusen tack för kritiken, kan hålla med om allt ni säger :D Ska tänka mer på exponeringen på söndag. Jag undrar verkligen varför den första bilden blev så korning, annars var jag väldigt förtjust i den hästen, älskar lite mer ovanligare färger :P