Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 612 ggr
Anna
0

Sommarporträtt - kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferade Linda och Lord idag, vill gärna ha lite kritik på dessa porträtt.

Nikon D200 & Nikkor 80-200/2,8 användes.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

annaattlid.se

Marija
0

#1 Den här gillar jag! Den är söt och personlig. Gillar gräset i förgrunden och ljuset är fint och ligger jämt över bilden. Somriga och fräscha färger. Bra komposition, även om det känns som om man sett den förrut. Lite mer skärpa på ryttarens ansikte så hade det blivit ännu bättre. En sådan bild som man gärna har på sig själv och favorithästen =)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lagerquist
0

#0 Jag tycker den här är super! Lord har världens bästa uttryck, gräset i förgrunden, kompositione, exponering, exemplariskt Flört

#1 Gillar jag också, håller med Marija om att den känns personlig, kanske lite tight i vänsterkant, annars bra komposition. Bra jobbat!

hannabrink
0

Jättehärliga bilder! Älskar helheten och hur både människa och häst uttrycker sig. Gillar verkligen när man har gräset med men hur fokus för då får man riktiga sommar känslor!

nibema
0

Båda bilderna tilltalar mig kompositionsmässigt. Snyggt med oskarp grönska i förgrunden. Härligt uttryck på både häst och ryttare.

Den enda kritik jag har är att #1 är, som redan påpekats, kunde haft något mer luft i vänsterkant.

Anna
0

Tack hörni, kul att höra!

Båda bilderna är i originalbeskärning och väldigt svagt redigerade.

annaattlid.se

NettanLindholm
0

Håller med alla över. Jätte härliga sommarbilder som verkligen är personliga! Älskar uttrycken hos både häst och ryttare.
Lite tajt i vänster kanten på #1 dock som redan nämnts, men förutom det är de kanon!

OliviaJ
0

Håller med alla andra, underbara sommarbilder! Älskar gräset i förgrunden och dom härliga färgerna. Jag tycker faktiskt inte att det är för ont om luft till vänster på #1, i alla fall ingenting jag stör mig på!

Anna
0

Tack så mycket!

annaattlid.se