Nikon P90 el D60?
Lägger ut en förfrågan här med.
Har ni någon erfarenhet av dessa kameror?
Jag fick rekommenderat i butik att köpa Nikon P90, att den skulle fungera bra till mitt ändamål. Vill ha en bra "hobbykamera" till ett inte allt för dyrt pris.
Vad tror/vet ni om denna kamera, samt D60 som finns på ett bra erbjudande just nu.
Nikon Coolpix P90 vet jag inte så mycket om. Skillnaderna mellan D60 och P90 är att D60 är en systemkamera som man behöver objektiv till (man kan byta objektiv för olika ändamål) och P90 har inbyggt objektiv och är en kompaktkamera.
Jag kikade runt och såg att P90 kostar runt 4000:-, då skulle jag nog faktiskt hellre köpa en D60 om jag var du. Du får mer kamera för ungefär samma pris, fler inställningsmöjligheter, och du kan byta objektiv. Vill du t.ex fota inomhus kan du köpa ett ljusstarkt objektv och få bra inomhusbilder, vill du fota närbilder köper du ett makroobjektiv. Till hästfotografering rekommenderar jag ett telezoom, gärna Nikons egna, t.ex 55-200mm eller 70-300mm.
Det finns ett par stycken som har en D60 här inne, de skriver nog snart och berättar vad de tycker om kameran!
Har du bestämt dig för Nikon? Jag ska egentligen inte säga något, jag älskar mina båda Nikon vääääldigt mycket ;) Men det finns ju även andra märken att kika på. Däremot kan jag hålla med om att D60 finns billigt nu, vilket är positivt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag vill nog ha en Nikon el Canon, det är de kameror jag har fått rekommenderat i butikerna. Det var något specifikt han pratade om, om dessa kameror, kommer dock inte på vad det var, tyvärr.
P90: kostar här i butik 4495:- och D60:n kostar inkl 18-135, superteleobjektiv (28-200mm) 4990:-
#2 När priset ligger så pass nära och du dessutom får två bra "basobjektiv" till D60n tycker jag absolut du ska satsa på den! Systemkameror kan man utvecklas med, växa i och man lär sig dem fort.

Japp, vi får väl se vad karln säger. Jag hoppas iaf att det blir någon av dessa då den kameran jag har för tillfället är en enkel kamera som är svår att få till bra bilder med. Man blir så väderberoende.
Men jag kände väl lite grann med att det isf är bättre att köpa systemkameran. vill ju ha en bra kamera till utställningen om två veckor, hehe.
Håller helt med Anna =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Håller med #1.
D60 är en otroligt bra kamera, man lär sig av sina misstag med den tycker jag iaf.

Ok, har nu funderat lite och visst var jag nog inne på P90:n, men har väl i princip bestämt mig för systemkamera.
D60:n ligger i önskelistan just nu men ni kanske har andra bra systemkameror i ung samma prisklass att rekommendera, om denna trots allt skulle vara slut och inte hinner komma in innan nästa helg? Förhoppningsvis bestämmer sig min sambo för att jag kan få en ;)