Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 00-allmänt
Läst 456 ggr
Glader
0

Vill ha en systemkamera

Jag vill ha en systemkamera, men om jag ska ha en måste jag spara ihop själv..

Hur fick ni er första systemkamera
har ni några tips på hur man kan få ihop pengar ?

Vilken systemkamera skulle ni rekomendera?
Den ska ju inte kosta så överdrivet mkt..

Jag har funderat på att köpa på blocket, det är ju lite billigare.

Magster
0

Jag fick min i födelsedagspresent när jag fyllde 15 av mina föräldrar.
Spara pengar går att göra på många sätt. Jobba är väl det mest effektiva?

Till att börja med är väl en Canon 450D/1000D/500D eller Nikon D80 eller D40/D60 att rekomendera. Det sista två har ingen AF.

Att köpa på blocket är alltid riskabelt men hittar man ett bra exemplar är det alltid ett stort plus. Glöm inte att fråga allt om kameran bara, varför, hur många, hur länge m.m.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Haag
0

Jag sparade faktist inte så mycket, sålde en ponny och då fick jag pengar över sedan.

Jag har en Nikon d80 och tycker att den är helt suverän! Försök känn och testa så många kameror du har möjlighet till och du kommer nog hitta nåt som passar dig.

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

hannabrink
0

Hade pengar på ett sparkonto som jag har lagt in pengar på under en längre tid och när jag ville uppgradera mig till system från min kompakta så hade jag ganska gott om pengar ;) Har en Canon EOS 400D som kanske inte är så lätt att få tag på längre men jag tycker den är suverän och man lärde sig snabbt hur allting fungerade!

mazze
0

#1 Vad är AF? Autofokus? Det är inte alltid så lätt med dessa förkortningar och vad alltíng betyder i fotovärlden. Jag är iaf inte alls bra på detta med termerna ;)

Lagerquist
0

#4 Precis AF är autofokus förkortat Flört Det som menas med att kamerorna inte har inbyggt autofokus innebär att objektiven som du köper till sen måste ha det, d.v.s. du får ett något minder utbud av objektiv om du inte vill ställa in fokusen manuellt.

[hilevij]
0

Jag sparade pengar, och väntade på rätt tillfälle :P

mazze
0

#5 När jag läser om D60:n i annonsbladet så står det att den har 3 punkts autofokus, vad innebär det?

[Yoe-Yoe]
0

Jag sparade ihop till min, sparade i över ett år ^^ Men då kan de gå. Man får försöka prioritera ;) Det lättaste är nog om du skapar ett sparkonto och sätter in lite pengar varje månad. Önska dig pengar i födelsedagspresent och julklapp som du kan sätta in osv! :) Till slut har du den!