En bit på vägen!
Hejsan!
Idag tog jag ju konfirmationen och självklart önskade man sig pengar till ett 70-200! Är suuuper nöjd då jag nu är uppe i 5500kr av 7990kr så är över halva! :D lääängtar något så otroligt mycket! :) Ni som har 70-200 (gärna sigma) får gärna visa bilder/säga vad ni tycker om det.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Vad kul!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jätteroligt :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#1-2 Verkligen! Jag är super glad
Mvh. Ida Lundahl
70-200 F/2,8?
Har ett Tamron som jag är riktigt nöjd med, bara det att det kan vara lite snurrigt om det är väldigt soligt och jagar lite med fokusen.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#70-200 f/2.8 yes de är de fast "siktar" på sigma då det är biligast ;) Du skulle inte vilja visa någon bild/er? 
Mvh. Ida Lundahl
#5 Skratta inte, har inget PS så kan inte förminska om du inte vill ha Paints fina kvalté. Nytagen bild.
Valde en som visar vad objektivet fixar - starkt (mot)ljus och fart. Så helt värdelöst är det inte!
Medarbetare på Hästfoto.
#6 Skrattar inte, de ser faktiskt bra ut för att ha så "dåligt" ljus, gluggen jag har nu börjar protisterar och känns som jag växt ur den lite om man nu kan säga så x) behöver större möjligheter
Mvh. Ida Lundahl
#7 Som sagt är det rätt opålitligt i starkaste solljuset då det gärna blir millimeterna suddigare, det blir knivsparkpt i lite monligare väder. Men tycker det funkar väldigt bra annars. Snabbt och fina färger. Beror mycket på fotografen också hur bilderna blir så man ska inte skylla allt på objektivet.
Medarbetare på Hästfoto.
#8 Men i starkt solljus så blir de alltid så med mitt objektiv nästan så de kan jag leva med ;) De är de här att fota i lite dåligare förhållande jag vill åt ;P Vad tycker du om att fota i ridhus med det? om du då har gjort de ;P
Mvh. Ida Lundahl
#9 Hennes Globen-bilder (Stockholm Horseshow 2008) är fotade med det och jag råkar veta att hon blev kanonnöjd med de fotona! :D Kika på hennes hemsida i arkivet.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#10 Tack för tipset! Ska kika in direkt 
Mvh. Ida Lundahl
Nu är jag ännu mer super duper super glad vill jag meddela! :) Kommer antagligen ha mitt objektiv i slutet av denna månaden eller nästa! :D
Mvh. Ida Lundahl
#12 Åh grattis i förskott får man säga då! Själv har jag ca 1400 kr kvar till mitt sigma 70-200 2,8. Så jag är också glad, och läääängtar!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
#13 Tack! :D Förstår att du längtar för de gör jag själv också något så in i bomben!
Mvh. Ida Lundahl
Så kul! =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#15 verkligen :D
Mvh. Ida Lundahl
Vad roligt!
Håller själv på och sparar till ett ljusstarkt telezoom (inte riktigt bestämt vilket jag ska köpa än) och har ca. 6000:- just nu! :)

Nej så roligt! Jag sparar också men har inte kommit fullt lika långt 
#16 #17 Ska vi ha kapplöpning vem som sparar till ett snabbast? 
Medarbetare på Degus
#19 haha visst fast jag vinner nog för blev precis lovad av pappa att han skulle fixa ett till mig nu typ 
Mvh. Ida Lundahl
Nej, gud så roligt!
#20 :0 Fuskis!
Medarbetare på Degus
#21 Suuper men svårt o glädja mig just nu :( Vill typ dööö, sitta i rullstol är inte min grej :'(
#22 Haha ;)
Mvh. Ida Lundahl
#23 Usch ja, när fick du den urled? Var det nu ikväll?
Medarbetare på Degus
#24 Ja :/ Nu ikväll
Mvh. Ida Lundahl
Många av mina bilder är tagna med ett Sigma 70-200. Jag tycker att det är ett bra objektiv för pengarna. Det är inte lika skarpt som mitt Canon L 70-200/2.8 (som är känt för att vara superskarpt) men skarpt är det absolut, och fokuserar snabbt.
Tamrons 70-200 ska vara skarpare än Sigmas, åtminstone på full bländaröppning, men vad jag har läst ska autofokusen vara långsammare. Sigmas har däremot fördelen att man kan fokusera manuellt samtidigt som man har autofokus utan att behöva växla läge.
Förmodligen kommer objektivet - oavsett om det är Tamron eller Sigma - att kännas ganska tungt att handhålla i början, men man vänjer sig snart.
Lycka till me sparandet! :)
#26 Tror faktiskt det är av en liten myt. Att sigmas är oskarpare än tamrons, pga det är många som får måndagsexemplar av sigmas säger de ju att de objektivet är oskarpare. Men jag vet ju inte.
Och de du säger i slutet ja
Att det blir tungt, det kommer jag absolut tycka för jag har bara haft mitt 18-55mm, och det är ju superlätt!
Medarbetare på Degus
#26 Joo, men min kompis har ett Sigma hennes bilder blir knivskarpa och har testat objektivet med ;) Så vet vad vikten handlar om och har ju testat med! :)
Mvh. Ida Lundahl
#20 Kommer din pappa lägga till det du har kvar, eller ska han betala allt?
Medarbetare på Degus
#9 Det är super inne! Fixar ordentligt mörker utan att det blir särskilt suddigt eller brusigt med Canon!
Medarbetare på Hästfoto.
#31 Oj va bra!
Fast nu har jag ju Nikon, men förhoppningsvis är det lika bra 
Mvh. Ida Lundahl
#32 Det beror på, Canon sägs ju ta hand om bruset lite bättre än Nikon. Men det är nog inga överdrivet stora skillnader det pratas om isf. :)
Medarbetare på Hästfoto.
#33 Har objektivet nu :) varit på första tävlingen :P haft de i 2 dagar! bilderna blev sådär
Men jag märker att det är jag som gör fel och inte objektivet, är inte van vid det ännu. ;)
Mvh. Ida Lundahl