Svårt att hitta objektiv...
Jag letar ett nytt telezoomobjektiv till min Canon EOS 1000D, men det är bara det att det är så svårt att hitta! Det är främst saknaden av AFmotor i kamerahuset som ställer till det, sen så ska det inte kosta mer än 4000:-
Jag har hittat tre som passar min budget:
Canon EF 55-200/4-5.6 II USM
Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
Sigma AF 70-300/4-5.6 DG Zoom Macro
Det står ingenting om någon inbyggd AFmotor på någon av dem, hur vet man om de har det? Och jag har inte läst så mycket positiva saker om dem heller, men det finns inte några billigare. Nån som kan hjälpa, jag går vilse i den här objektivdjungeln? .__.

#1 Happ, nej xD Just nu är jag så irriterad på att den inte har det, även fast jag visste det när jag köpte den -___-
Är du säker på att den inte har autofokus? Tyckte det lät konstigt så jag kollade lite och den verkar ha det, alla EOSkompatibla objektiv och de med EF-S-fattning ska ju tydligen gå till den. :) På nikonkamerahusen utan AF brukar det ju stå om man kollar någonstans, men om 1000D står det inget sånt, så jag tror den har autofokus :)
Men har inte alla Canons objektiv AF-motor?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#3 Kanske borde jag också köpt en 450D xD Okej, ett Canonobjektiv eller nåt annat märke då? :)

#4 Tusan, har jag kanske gått och trott att den inte har det i alla dessa år (månader)? :o

#5 Jag vet inget om objektiv, och tydligen inte något om kameror heller, så jag vet inte o__o xD
Jag tror alla Canon objektiv hade AF-motor jag med?
Vill i alla fall rekomdera Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS. Har inte haft så länge men är riktigt nöjd! Kommer otroligt långt med det och det ger bra och skarpa bilder.

Kanske ett begagnat 70-200/4L USM kunde vara något? Tror nästan det går att hitta för 4000:-
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson