Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 301 ggr
Eklang
0

Objektivfråga

nu är det så att jag skulle vilja höra vad ni tycker om detta objektiv:

Sigma AF 70-300/4-5.6 DG Zoom Macro

Är det bra? Dåligt? :) skulle vilja höra med er :)

Samt detta:

Sigma 55-200/4-5,6 DC.

Vet inte riktigt om jag vill ha 70-300 eller 55-200.

Och sen en till grej, i fortsättningen om jag behöver objektivhjälp så använder jag denna tråden då det är onödigt att det kommer upp typ miljoner nya objektivtrådar så fort man behöver hjälp Oskyldig

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Eklang
0

Funderar även på ett Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS. :) det som har låtit bäst är ju 55-250.

Metinia
0

Av de tre du nämner skulle jag själv välja Canon-objektivet (55-250). Jag har det själv och jag trivs bra med den brännvidden. Vet inte riktigt var de andra ligger i prisklass, men skulle tippa på lite lägre än det här. När det inte gäller så dyra objektiv tror jag inte att Sigma lägger ner så mycket kraft på sina, alltså blir de inte så bra. Detta grundar jag mest på vad andra har sagt, har själv inte testat de Sigma du nämner. En till fördel med Canon förutom att det är original är att det är IS = bildstabilisator. Den gör det lättare för dig att fota i dåligt ljus, mycket bra!

Mer än så kan jag inte säga då jag itne har erfarenhet av de andra objektiven. Kanske fråga i en fotoaffär och se vad de säger?

Eklang
0

#2 okej tack :) ja det ska jag göra :) just nu tippar jag lite på 55-250.