Bassholmen 2009
Vilka kommer närvara på Bassholmen i år?
Jag var där förra året och hade en väldigt posetiv upplevelse. Träffade en massa HF:are och fick en hel del fina bilder.
Tid och datum är jag osäker på. Förra året samt förr förra året har det varit 12 maj (vilket är på en tisdag i år). Utsläppet sker runt 12-2 tiden och är både en fröjd för ögat och kameran…
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se
Blir det något i år då? Hörde att det ev. inte skulle bli något då arrangörerna dragit sig ur… Trist isåfall, hoppas de fixar något så det kan äga rum som vanligt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Nej, jag hade funderat lite grann på det, men nej, det blir inget för mig.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag bestämde mig redan förra året, jag ska inte dit, tyvärr 

#1 Åh, det visste inte jag
Men hoppas det löser sig i alla fall!
Med Vänliga Hälsningar
Blir inget för mig i år! Blev så dyrt förra året..
Vet i alla fall att preliminärt datum är 9 maj =)

Ni som varit där, hur mycket kostar det i snitt att åka dit och allt som hör till?
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#6 Beror väl lite på vart i landet man bor!
Jag ska förhoppningsvis dit med en kompis om jag har tagit körkort tills dess.
http://www.regret-nothing.com
Jag ska inte dit, blev hemst trött på alla respektlösa "fotografer" som var där förra året. håller mej till andra hingstsläpp i sverige.
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus

#10 Nu blev jag nyfiken, vad menar du med "respektlösa"? 
#6 För mig som bor i Göteborg är det i princip "gratis", då mina föräldrar bjuder på resan (dem körde mig dit förra året) och matsäck m.m. Båten som tar en till Bassholmen kostar 20 kr. Så ja… det är billigt! Men sedan kanske det är annorlunda för dem som bor i södra lappland.
Med Vänliga Hälsningar

#11 Folk aktade sig inte för hästarna, stod inte bakom stakten vid släppet. Gick emellan bråkande hingstar, klappade(!) hästarna, stod i vägen, riskerade att bli sparkade, ja listan kan göras lång
Hörde flera arga kommentarer från hingstägarna som ju inte ville att deras hästar skulle sparka någon även om det var självvållat.
När jag var där 2007 var det många som var respektlösa då också. Inte kul att se.
Är ändå bokad på annat håll den 9 maj, trist!

#12 Konstigt… Jag upplevde inte att någon var "respektlös" så att säga… Kanske för att jag var så inne i fotandet.
I vilket fall var det en fröjd för att ögat att se hästarnas släppas lösa! Jag skulle kunna åka dit i år igen, bara för att se det.
Med Vänliga Hälsningar
Jag vill gärna dit, men 9 maj kan jag inte 
det va inget "respektlöst" dom var respektlösa!
Precis allt de som Lovisa säger + att många käfta emot (!!?)hingsägarna som var mkt förbannade (stod och pratade med
ett par av dom)
#14 mkt konstigt att du inte upplevde nått sånt för jag såg det överallt.
*ursäkta om inlägget låter irriterat på något vis men blir så förbannad bara jag tänker på det*
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus
Jag bor jättenära bassholmen, men hara aldrig vart på hingstsläppet….xD Dags att dra dit i år då kanske? Vad tråkigt om folk inte kan respektera häst/markägarnas åsikter. :(
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#17 vart bor du? =)
Uddevalla :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

#16 Förstår din synvinkel men som sagt, kan inte dömma situationen då jag inte upplevde något av de ni beskriver ;)
Med Vänliga Hälsningar
Som någon skrev, släppet är antingen den 9 eller 16 maj i år beroende på betestillväxten. Min unghingst kommer att vara där
.
Vart ligger bassholmen?

#22 Det är en ö utanför Uddevalla
Med Vänliga Hälsningar
Hmm oki. är nog lite för långt för mig, synd. :(
#3 Var det något särskilt som spelade roll i det beslutet? 

#25 Jag tror att det har att göra med att det var väldigt många fotografer där förra året. Men det ser jag inte som något negativt, tvärtom. En utmaning i att ta så annorlunda och unika bilder som möjligt =)
Med Vänliga Hälsningar

#25 Jag tyckte inte riktigt det var värt det - absolut det var en kul upplevelse jag hade fantastiskt sällskap och det var väldigt vackert men dels så vill jag lägga mina pengar på annat i år och så kul var det inte att jag vill åka dit igen.
(Sedan var jag förvisso snorförkyld hela dagen och mådde inget vidare i den starka solen så det kan väl ha bidragit till den negativa upplevelsen men det är inget som påverkade mitt beslut) 
Klart det var kul att komma dit och se och träffa folk man bara träffat över nätet ;) Men så många som det var där förra året gjorde det hela lite ovärt, så ounikt.
Åker inte i år för jag har inge vidar l ust men också för att jag inte har någon pålitlig skjuss ;)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#28 Ha, ha.. jättekul..
http://www.regret-nothing.com
Troligen åker jag dit med våran båt och liggeri hamnen där men får se fall båten är i tills dess, annars får jag se fall jag åker eller inte 
Hade tänkt att åka dit, men den 9 maj är jag uppbokad då jag rider Division 1 Final ponnydressyr (och även fotar där).
Det blir alltså något i år? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Någon vänlig själv som vill berätta hur man kommer dit från Göteborg? :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Jag ska antagligen dit :)
Bor på Skaftö, därifrån hästarna transporteras med "flotten" så det är jätte nära (underbart!)
Så antagligen åker vi den vanliga båten över eller så får jag tvinga pappa å köra oss med båten (A) så slipper man stå i kö :D
#32 Ja det är bekräftat på deras hemsida, datum 9 maj.
Jag har längtat efter Bassholmen länge nu, missade det förra året (snopet värre). Oavsett är jag nu fruktansvärt besviken på mina föräldrar, som lovat att ställa upp med körning men som, såhär några dagar innan hingstsläppet, plötsligt ångrat sig. Jag har verkligen sett fram emot detta, lika mycket som jag såg fram emot Elmia förra året. Nu känner jag bara för att gå och lägga mig någonstans och gråta ett par tårar av frustration. Suck.
Förlåt för mitt onödiga inlägg, men jag var bara tvungen att skriva av mig. x)

Jag och min kompis kommer att vara där! Leta efter en blondin och en korthårig brunett som kommer springa runt med kamerorna :) Nej men vi är där..

Ville gå, men kan inte. Har andra planer tyvärr :/ Men ni som är där får knäppa tokmånga snygga foton och lägga in på sidan sen!
Jag ska dit med min man :) Han var också lite sugen på att fotografera där.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Jag tänkte åka, men är i Polen med skolan då så det blir lite långt ;)
Ni får ta massor av bilder på den förmodligen minsta hästen i fältet. En liten lurvig fux med man och svans åt alla håll
. Den enda welshen i församligen och bara ett år så han är ganska liten.
Första gången vi släpper på Bassholmen, kul ska det bli!

Skulle gärna dit, men ska iväg på gymkhanatävling i danmark då;)
hehe.

jag skaa dit, hoppas att vädret blir bra bara, har inte varit de dom senaste dagarna 
Tyvärr kommer inte jag heller :(
Mvh Felicia
Ni måste lägga upp miljoner bilder imorrn! Kommer hem sent så ge mig nått att längta efter! ;)
Medarbetare på Hästfoto.
Jag är också nyfiken på bilder sedan! 
Samma här :D

Hörde att tre hingstar hade hoppat i vattnet och försökt ta sig tillbaka till skaftö och sedan fastnat i linorna :S
Sedan hade de lyckats och vi hade tydligen nästan fått tre uppspelta hingstar till ridklubben…
någon som har fått bild på detta?

#48 #49 Oj! Hoppas det gick bra.
Det skulle vara kul att se bilder ^^
Mvh Felicia
Är jättenyfiken på bilder jag med!

#53 Jag gjorde det&min kompis också. Hade du en Olympus Kamera & en röd jacka?:)

Japp ! 

Haha, Såg du tjejorna med nikonkameran Korthåriga brunetten och blondinen med vuxen blondin och en till brunett? Det var vi!:) Du kom med på massa av mina bilder konstigt nog :P

haha, jamen det gjorde jag säkert! :) xd

Laddar över alla mina 700 bilder från dagen just nu,Åkte hela vägen från Borås,Äntligen hemma från Bassholmen&stugan på Orust:D

#58: Fick du mycket bra bilder? Jag fick ca 50% bra då det kom med en massa barn,och fotografer. Såg du den jätte lilla tjejen som var typ i mitten av alla hingstar?

#59 ooooj, det tar ett tag att åka då , haha!
Jag bor ju i Uddevala så ite liika långt för mig.
#60 Jag fick också massa folk med på bilderna och jag är mycke nöjdare än förra året, och jag tycker att en del blev bra xd
…det tror jag iallafall..
har du någon hemsida eller så så man kan kolla? :)

61: Jag ska lägga upp dom sedan, Kom hem precis. Men du kan alltid kolla på min fotohemsida; izabelle.se
No pics there jet!

okej,
jag la ut 500 st på : http://picasaweb.google.com/kazeiiiim/TeklaBadar#
Jag har inte redigerat någonting och endel kort är rätt dåliga.. men ändå .. 
Men herregud! Vad hände sa ni? Simmade? Slet?
Nästan tur att man inte var där…
Medarbetare på Hästfoto.

Faktiskt! En av våra regler här på forumet: Vid stora evenemang (typ Elmia, Basshomen och Horse Shows) ska MÅNGA bilder upp!
Jättekul att se, så uppuppupp!
Medarbetare på Hästfoto.

Jag var där, Kolla in mitt Picasa-Album med bilderna! Snart kommer också min portfolio uppdateras med Bassholmen-bilder..
Här är några av mina bilder från Bassholmen :)
http://www.flickr.com/photos/cinawa/sets/72157617854155449
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

>> Dijete jag såg någon i röd jacka som tog kort på bryggan.. det kanske va du? 

Hemskt fina kort du tagit på Bassholmen 
Jag skulle hemskt gärna vilja få tag på just ett kort du har tagit, kan jag komma i kontakt med dig på något vis?
Många hälsningar
Madde på

#70 Tack så mycket! Du kan mejla mig på info@izabelle.se :)

#69 Jag hade Svart jacka min kompis hade Vit..

# 72 okej

#73 Åkte du med Byfjorden? Jag åkte med Strömkarlen.
Meeeer bilder :D

# 72
Nej jag åkte dom små båtarna in till bilarna..
-----
BJag lägger ut nästan alla bilder jag tog här:

Jag vill inte fylla mitt Picasa,Haha!

haha, det gör jag 

Najs!:)
Jättefina bilder ni tog, hörni! :D Men gud så mycket folk det var där…
Medarbetare på Hästfoto.

#80 Jag håller med! Alla stog på den sidan vid vandrarhemmet, Jag och min kompis stog i diket på den ''vägen'' fram till vandrarhemmet.. Det var kallt också,, Usch!:)

81. Ja.. Tur att solen kikade fram ändå :)
Jag vill se fler bilder! 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

jag vill också se flera bilder!! :)

Jag lägger in alla bilder ikväll! Ok för alla?:)
#85 Gärna! 
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Good!:)