Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 02-kritik-rörelse
Läst 4297 ggr
ElinSvensson
0

Kritik: Monsun

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min häst Monsun släpptes ut på sommarbete idag, och hade velat ha lite kritik på dessa bilder!
Tror klockan var runt 8, och det var inte så mycket ljus kvar, så slutartid på 1/320 ISO 400 bländare 4-5.6

Vi kan börja med ett poträtt

ElinSvensson
0

lite trav!

ElinSvensson
0

ännu lite mer trav ^^

ElinSvensson
0

sista =)

Kattapult
0

Snygga! Han är riktigt fin på #0.

Marija
0

Tycker att samtliga bilder gör sig bra i s/v. Lite mer kontraster eventuellt?

Vackert uttryck på porträttet och du har fångat ett snyggt steg på rörelsebilderna. Helt okej kompositioner, utom #3 som jag tycker är svag. Mer luft åt höger för att stärka den, nu känns det som om hästen mest är lite fel placerad. Staketet tycker jag inte gör något på bilderna utan ramar in lite snyggt.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lagerquist
0

Håller med föregående talare, tycker dessutom att de är lite mörka. Skulle vara roligt att se i färg, tror de gör sig bra så också Flört

hannabrink
0

Är helt kär i den första bilden! En riktigt läcker häst som uttrycker stolthet. Gillar att den är svartvit också då de blir en väldigt mysig känsla.

IdaL
0

Håller med #5 och 6, de har precis uttryckt allt jag tänkte Glad Bra jobbat får jag då säga! du har gjort ett bra jobb med bilderna :D

ElinSvensson
0

#5 Tack, jo 3an är kompositionen kanske inte den bästa får jag hålla med dig om!

#6 Kan visa i färg, men valde att lägga dom i svartvitt, då hela hästen är gul, och jag har inte hunnit göra något åt det  Oskyldig

#7&#8 Tack så mycket!

jojjehanna
0

Trevlig häst! Härstamning?

ElinSvensson
0

#10 Köhls Monsun om jag ska vara exakt ;)
e. Moelgarnedd Dewin RW 112
u. Köhls Tindra

denisesalomonsson
0

Har inget annat att säga än finfina bilder, och jag är kär i din pålle! Oskyldig

jojjehanna
0

Aha! Dewin är ju också fin och Köhls har fött upp fler fina welshar. Grattis till en fin ponny!

IdaL
0

Har inget att säga! Dom är super duper fina, otroligt fin häst du har, älskar den och bilderna med Cool

IdaSH
0

Superhärliga, snygga bilder! Älskar #0! Tycker de är riktigt snygga i svartvitt men hade varit kul att se dem i färg också. Glad

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Magster
0

_Running through the monsoon
Beyond the world
To the end of time
Where the rain won't hurt
Fighting the storm
Into the blue
And when I lose myself I'll think of you
Together we'll be running somewhere new
Through the monsoon
Just me and you

_Nej, jag skojar bara! Jättensygga bilder i allmänt, stegen e snyggt fångade, kompet är bra (förutom på den sista som jag skulle gett mer luft framför och mindre bakom). Lite mörka är det dock men det ger en mystisk känsla så good job! Skrattande

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Marija
0

#16 Iiiiiiiiinte okej Maggan!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lagerquist
0

#16 Hahahah! Kanske skulle gå in och censurera… Cool

Magster
0

Nu är det för Off Topic känner jag i den här tråden. Återgå till ämnet. Flört

Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

#16 Det där BORDE klassas som ett brott mot skrivreglerna, typ "Använda svordomar eller annat ovårdat språk."

Elin, jag gillar bilderna! Ingen är någon fullträff men vilken vacker häst du har… Lite mer kontrast saknar jag kanske.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ElinSvensson
0

#12-14 tack, jo köhls ponnysarna är fina =)

#15 jag valde att lägga dom i svartvitt då han var guuul! riktigt pinsamt gul, men kan lägga ut en bild, men inga kommentarer på skitig häst Oskyldig

#16 haha, dom flesta tänker på den låten när jag säger Monsun, fast det utalas svenskt, Monsuuuuun Flört

#20 Tack Anna! Jo får hålla med att det inte var något speciellt, utan rätt vardagliga bilder! Ska testa lite mer kontrast :)

Okej, här har vi gula Monsun och inte skimmlen Cool (dom är rätt mörka här, men det var rätt sent, när jag tog bilderna!)

Magster
0

#21 Hur kan man INTE tänka på den låten när man hör monsun? Skrattande

Medarbetare på Hästfoto.

ElinSvensson
0

#22 haha okej, sant. Första gången jag hörde hans namn tänkte jag också på den låten, och kan erkänna att det var min favorit låt under x antal månader Oskyldig