Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 688 ggr
Malin-Trotsig
0

Veckans fråga: Din drömutrustning

Veckans fråga är vilken är din drömutrustning?
Dvs, om du hade gränslöst med pengar, vilken kamera skulle du köpa? Objektiv? Studio-relaterade saker?
Motivera och diskutera Glad

Adrina
0

*Nikon D700

*Nikkor 70-200 2,8 VR

* Ett batterigrepp (namn?;)) 

*Tamron 90mm 2,8

*Nikon D300

* Ett vidvinkel objektiv (namn?)

*Nikkor 55-200mm 

Och lite mer smågrejer som jag inte vet hela namnet på. Fast egentligen tror jag inte att man behöver såhär mycket utrustning. Men det är nog väldigt kul att ha det. :)

Lagerquist
0
  • Nikon D3
  • Nikkor 70-200mm f/2.8

Cool

Mari
0

Jag har redan min drömkamera - canon eos 40D Kyss

Jag hade köpt mig bakgrunder och fler blixtar till min studio och en bättre bil med min logga och plats för studioutrustningen så jag kan bli portabel och fotografera hemma hos andra.

Och så klart en liten hjälpreda som kan hjälpa mgi att bära och ställa upp allt för det är så tråkigt att göra själv

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Marija
0

Gud, svår fråga.

Det bästa som finns på marknaden ;) Nä, men kanske en D3 och ett fint ljusstarkt objektiv + ett vidvinkel!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Mellliie
0

Kamerahus är det Nikon D700, Nikon D90 och en Nikon D3X.

Objektiv är Nikon AF 80-400/4,5-5,6D VR, Nikon AF-S DX 18-135/3,5-5,6 G IF ED och Nikon AF 200/4,0 D Micro.

Anna
0

What she said! *pekar på #2* Flört

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

nibema
0

Antingen en 1D MkIII, 1Ds MkIII eller 5D MkII. Ett 100-400 L och ett par teleobjektiv med fast brännvidd, kanske ett 500 och ett 600-mm.  Något vidvinkelobjektiv, vilket vet jag inte, och en bra extern blixt. Det enda jag egentligen "behöver" är ett 100-400, främst till rörelsebilder i stora hagar. Fullformatssensor vore iofs kul att ha ibland.

Viktigast av allt: en assistent vars jobb är att fånga hästarnas uppmärksamhet och se till att de rör på sig i rätt riktning. Cool

One can only dream…!

IdaL
0

Hm… x)

• Nikon D3/D700
  • Batterigrepp
  • Studio "inredning"
  • Vidvinkel objektiv med typ F/1.8
  • Macro Sigma 90mm F/2.8

Och typ en massa annat som kan vara bra hade även köpt mig en fotoresa som heter duga! Kanske Afrika på zafari och då hade jag köpt mig ett ny stativ och ett suuper långt objektiv ;) Mitt 70-200 F/2.8 har jag redan och de var min dröm sedan innan!

Jag köper allt detta när jag vunnit dom där 100 000 000 ;) Oskyldig

Metinia
0

Okej, dettta är ju inget jag direkt tittar å så mycket i och med att jag troligtvis aldrig kommer komma i den här situationen, fast det vore ju nice… Men här kommer lite grejer som jag skulle vilja ha:

• Canon EOS-1Ds Mark III
  • Teleobejktiv med zoom, typ 70-200 f/2.8 (eller ännu lägre bländare om det finns)
  • Ett antal teleobjektiv, vidvinkel och macro med fast brännvidd med allt från 10 till 600 mm med bländare 1.4 till 2.8.
  • Några vidvinkel och macroobjektiv med zoom och bra bländare.
  • Batterigrepp
  • Extra batterier
  • Några bra externa blixtar att fästa på kameran
  • Studioutrustning (blixtar, bakgrunder och annat nice)
  • Studiolokal
  • Ett antal kameraväskor i olika storlekar
  • Ett förråd att ha alla grejer i, gärna placerat i snygg ordning och kanske ett datasystem med info om allt?
  • Massor av externa hårddiskar med bilder (snygg placerade i mitt förråd)
  • Kanske några fler kamerahus, vet ej exakt vilket/vilka. Alltid bra med lite fler. Kanske Canon EOS 5D Mark II?

Har säkert glömt massor av saker jag vill ha, men orkar inte komma på fler saker, blir bara deprimerad för inser att jag typ aldrig kommer få något av detta, Obestämd.

KarolinaNowak
0

Jag har min dröm kamera (nikon d300), det som fattas är några riktigt bra och ljusstarka objektiv :)

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Malin-Trotsig
0

Att ingen skrivit att dom vill ha en HASSELBLAD :O!!
Jag skulle inte tacka nej till en Hasselblad, fast en 250.000 kronors kamera skulle jag vara så rädd att röra att det antagligen inte skulle bli något fotande :P

Mer verklighetstroget så vill jag gärna ha ett 70-200 mm f/2.7 L och några standardobjektiv med samma ljusstyrka.

Marija
0

#11 Jo en Hasselblad hade inte varit helt fel heller.

Men Nikon Kyss

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lagerquist
0

Nä hasselblad hade nog inte varit så tokigt men då hade jag nog köpt en ny Mac stationär också haha Cool

isabelle_
0

Om jag vann på lotteri skulle jag äga alla typer av objektiv (och då menar jag alla och dom dyraste) samt Nikon D300&D700&D3x .. haha vilket jag aldrig kommer få ;/

Buuc
0

En superbra kamera från antingen Nikon eller Olympus, ett skarpt porträttobjektiv, teleobjektiv och macroobjektiv. ;)

FeliciaS
0
  • En snabb systemare från Canon, ex. EOS 1D Mark II N
  • Ljusstarkt telezoom
  • Trådutlösare
  • Bra extern blixt
  • En egen studio 

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

creddybear
0

Samma som #1 :)

Mellliie
0

Tillägg i inlägg #5

Batterigrepp

[MajaWrangstadh]
0

Samma som Lovisa och Anna =D

Nikon D3
Nikkor 70-200/2.8

mimmibackman
0

En Leica ur deras S-system hade inte suttit fel! men om jag ska hålla mig till Sony så .. Glad

- Sony A900, lr uppgradering av min A700. ( A750?) 
- Sony 70-200 f2,8 + konverter
- Sony 24-70 f2,8 ZA 
- Sony 35 f1,4 G 
- Sony 135 f2,8 STF
- Sony 16 f2,8

Hehe, man kan ju alltid drömma  Flört

isabelle_
0

Åh, *nikon dreglar*

[michaelalundgren]
0

Vill inte ens fundera på det :P Men uppgraderas skulle det göras. Både i studio- och kameraväg.

Inlägget är låst för nya kommentarer