Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 380 ggr
isabelle_
0

När kan man få en ny systemkamera

Jag har just nu en Nikon D60 som jag älskar enormt mycket, Helt underbar kamera. Tycker den är lite liten (har stora händer) och då tänkte jag köpa ett batterigrepp. Men sen började jag kolla  runt på olika sidor och fastnade för både D200&D300, Vill båda ha dom. Men nu har jag bara haft min D60 sedan min födelsedag 25 september 2008, Är det då för tidigt att önska en sån när jag fyller år nästa gång? Kör bara på lägena M&S på min D60.. Detta inlägget lät lite konstigt, Men här finns lite frågor jag gärna vill ha svar på!

Frågor:

• Är det för tidigt för ny kamera?
  • Vad tycker ni om D200?
  • Vad tycker ni om D300?
  • Passar DX objektiv till dessa två kameror?
Magster
0

Om det är dina föräldrar som betalar tycker jag du ska prata med dem och sen förklara för dem varför du vill ha en ny kamera. Och nu är frågan: Behöver du verkligen en ny kamera? Även om du uppgraderar dig komemr resultaten av bilder inte bli markant större, bilderna kanske får lite mer detaljer, blir större och du har en AF men annars är det knappast någon större skillnad om du inte ska ha en proffskamera.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

isabelle_
0

#1 Okej! Jag skulle iså fall önska mig en av min biologiska pappa som inte bor med oss..

Lagerquist
0

Jag håller med maggan, skulle nog först och främst fundera på om en verkligen behöver en ny kamera, och om det är värt att lägga ner så mycket pengar på det, även om det inte är du själv som betalar. Annars är det ju upp till vad du själv tycker egentligen, jag skulle nog inte satsa på det dock, utan snarare bättre objektiv etc. Flört

hannabrink
0

Tycker som ovanstående. En kompis har samma kamera som du och jag tycker den är jättebra! Eftersom du har haft den en ganska liten tid så tycker jag att du kanske ska satsa på ett nytt objektiv istället. En Nikon D200 eller D300 är två väldigt dyra kameror så tycker du ska vänta med en sådan.

Kristall
0

Jag personligen kommer nog att behålla min första systemkamera ett bra tag. Tycker att det finns en massa att lära mig om den, kanske för att jag inte skaffade en sån där 'första-system'.

Testa att köpa lite olika objektiv, utvecklas med kameran. Experimentera! Du har ju inte alls haft kameran så länge, det kan finnas en hel del roliga saker med den som du bara inte har upptäckt ännu… (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

isabelle_
0

Hehe, Har läst boken om kameran typ tio gånger.. :D Men som sagt väntar till julen kanske..

Pandy
0

Vänta till julen du, jag fick min d60 i julklapp 08 och den passar mig perfekt, det är ju du och inte kameran som gör att bilderna blir bra, hoppas du fattar vad jag menar.
Och det är ju objektiven som bestämmer om bilderna blir ljusa elr mörka osv.
Om jag skulle vara du skulle jag sats på ett ljusstarkt objektiv, tror du klarar dig väldigt! länge med det.

Clarissa
0

Jag tycker som nånon sa här ovan.. Fundera på om du verkligen behöver en ny kamera. Jag fick min förstas systemkamera på min födelsedag 2007. Jag hann ha den i lite mer än ett år innan den blev stulen och då fick jag köpa en ny som jag betalade hälften av och den har jag haft i snart ett år nu och jag tänker nog inte byta än på ett tag då jag tycker min är riktigt bra. Visst, det finns bättre kameror, som t.ex Nikon D200 och D300, men jag tycker min Olympus är bra även om det kanske inte är likabra som dom andra xP

isabelle_
0

Okej.