Tips till bra tillbehör för systemkamera
Hej 
Jag ska köpa en Canon EOS 1000D imorgon, möjligtvis i övermorgon. Därför tänk jag fråga ifall ni som har systemkamera har några bra tips på bra tillbehör som kan behövas till huset osv? 

Min kompis har en sån hon har kitobjektivet. Hon köpte dock ett UV-filter och en väska till. Det är det man behöver i början.
Mkay, kitoobjektivet ingick i erbjudandet :P

Jag förstod det =) Men hon har i alla fall dom tillbehören, UV filter &väska

Minneskort kan ju vara bra
Men förutom det t.ex. putsduk är guld värd, UV-filter och väska som #3 nämner är också att rekommendera. 

Haha, Jag tänkte inte på det, är lite knas i bollen idag sprang hem i regnet för det började åska..
Vad har ni för väskor? Jag tänkte köpa en som är rätt rymlig med det hade varit kul att höravad ni har för några :)

hmm.. I början räcker det med en videoväska, det hade jag. Men nu har jag en Nikon orginalväska. Kolla ScandinavianPhotos kameraväskor.
#7 okej, tack :)

#8 Så lite så!:)
Håller med åvanstående ;) UV-filter och putsduk är guld värt! Minneskort såklart men kanske ett extra batteri skulle vara bra?

#10 I början är det inte nödvändigt
Jag kan tipsa om Lowepros väskor, väldigt bra. Något dyra ibland kanske. Finns både stora och små, både axelremsväskor och ryggsäckar. Själv har jag en liten axelremsväska och en större ryggsäck (dock itne jättestor, men rymmer kamera och kanske 3-4 objektiv som inte är allt för stora).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#10 Tänkte spara ihop till extra batteri satm batteri grepp när jag väl "känner" kameran
12# Tack för tipset, kikar in det direkt :)