Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 1382 ggr
LindaKarlstrom
0

Porträtt på arabföl

Idag åkte jag upp till ett stall för att fotografera arabfölet Electrify som blev 3 veckor idag. Hon bjöd inte på något bus men det gör inte mig något då hennes ansikte var så vackert att jag mer än gärna fotade många porträtt.

Det skulle vara roligt att få lite kritik och synpunkter på dessa foton.

Denna kommentar har tagits bort.
LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett porträtt. Stör det att hon inte kollar in i kameran?

Denna kommentar har tagits bort.
LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett porträtt på El Catania och Electrify. Det är synd att Ella inte kollar in i kameran, det gör att hon ser lite sned ut… Men fungerar bilden ändå?

Anna
0

#1 Väldigt härlig bild. Gillar färgerna och ljuset, snyggt exponerat! Inga störande skuggor, skärpan är bra, uttrycken också.
Däremot är staketet lite irriterande, men inget du kunde undvika antar jag. Jag känner att kompositionen kan förbättras också - jag skulle placerat hästarna i nedre högra hörnet och haft mycket luft över och/eller till vänster för att få med mer av det vackra trädet i bakgrunden! Eftersom stoet tittar åt vänster hade det nog funkat bra tror jag.

#2 Fantastiskt charmigt porträtt! Vinkeln, exoponeringen (bläsen är knappt utfrätt, bra jobbat!), uttrycket och skärpan är kanon. Det enda som stör mig är skuggan. Kanske att fölets huvud ser något stort ut i jämförelse med resten av kroppen. Annars kanon!

#3 Bra exponerat, väldigt gulligt fångat. Jag stör mig, som du, på att taglet täcker ögat. Den känns även lite sned. Av dessa fyra bilder gillar jag nog denna minst. Fölet är även lite väl skuggat.

#4 Sött! Fölets uttryck är klockrent. Hade nog velat ha lite mer närvaro hos stoet också, men väldigt söt bild. Ett längre skärpedjup hade gett fokus på både sto och föl, det hade jag nog föredragit. Bra vinkel, bakgrund och komposition!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Hmmm… Flört Nu kommenterade jag även de du tog bort. Men nåja!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LindaKarlstrom
0

#6. Ingen fara! Bilderna är snarlika med dom jag tog bort, jag såg inte skillnad på dom när dom var i litet format. :) Tack så mycket för dina kommentarer! :)

HannaSjoberg
0

Så fina bilder! och så sött föl :') Jag är extra fäst vid bild #2. Det är en härlig vinkel och jag tycker inte det stör att hon inte kollar i kameran. Hur har du fått skärpan så bra och bakgrunden så mjuk?

LindaKarlstrom
0

#5. Nu ska jag svara lite mer på dina komentarer oxå hade jag tänkt =)

Bilden som var på #1, tyvärr gick det inte att göra så mycket åt kompositionen om jag ville undvika att få med ett hus och andra hästar i bilden, men jag håller verkligen med dig i det du skriver!

När jag fotade #4 vart jag så arg på mig själv, stoet stod och kollade rakt på mig medans jag stod i telefonen med min mamma och när jag väl fick upp kameran hade hon tappat intresset för mig ;)