Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 636 ggr
Malin-Trotsig
0

Glad och nervös samt objektivtips

Haha, är så glad just nu samtidigt som jag är riktigt nervös. Fick ett roligt mail på eftermiddagen från redaktören på Galoppmagasinet där vi pratade om ersättning för det numret som kommer samt han undrade om jag kunde tänka mig ett beställningsjobb inför nästa nummer. Ska dokumentera arbetsryttarnas (dvs de som rider hästarna i träning) liv och det kommer täcka sa 6 helsidor i tidningen.
Självklart är jag otroligt glad men samtidigt nervös då jag är rädd att prestera dåligt under press.

Nu tänkte jag fråga er om lämpliga objektiv till detta. Jag har mitt telezoom 70-200 men vill även ha ett ljusstarkt standard som vore passande. Har en Canon EOS 40D Glad

Marija
0

Åh vad roligt! :D Grattis och lycka till!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

MLphoto
0

Grattis och lycka till från mig också! =)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Anna
0

Grattis till ännu fler framgångar Malin! :) Lycka till nu. Har nog inget tips på objektiv just nu.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lagerquist
0

ÅÅÅÅ va roliiigt! :D Hoppar på stället Skrattande Tänk det bara som typ en vanlig dag så blir det nog bra, typ bilder som du själv tycker om och experimentera och sådär, ditt vanliga rejs helt enkelt Flört

LindaKarlstrom
0

Men vad roligt! Ett objektiv jag har hört ska vara bra är Tamron AF SP 28-75/2,8 XR Di . Jag köpte ett beggat sånt en gång men jag var inte alls nöjd med bildkvalitén det gav, men alla andra jag har pratat med som har sånna har inte haft några som helst problem med sina.

Anken
0

Vad roligt att det går bra för dig. Grattis!

Har tyvärr inget objektivtips, hehe.

NettanLindholm
0

gud vad kul! Grattis! :D

IdaL
0

Sigma 50mm f/1.2 elr nått sånt ska också vara guldvärt ;)

Grattis, grattis grattis också!! :D Skiiit roligt ju ;D Men förstår varför dom vill ha bilder av dig, de hadej ga med velat.

Mellliie
0

Gud så kul! Riktigt avis :P Lycka till ;)

Akerberg
0

#5 Jag har ett sådant, det kan leverera kanonfina bilder om man bara håller still! Finns ingen antiskak i tyvärr

creddybear
0

Riktigt roligt, grattis! :D

Jojaton
0

Grattis!

Johanna - Instagram

Malin-Trotsig
0

Tack hörrni Glad

#8 Jag funderade på ett 50 mm faktiskt så får se hur det blir.

IdaL
0

#13 Tror du kommer bli nöjd med ett sånt ;) inte för jag har de själv men vet många som är otroligt nöjda med det.

Anna
0

Är inte 50mm lite för lite till galoppbilder? Ska du fota när ryttarna rider, fast liksom bara ha med ryttarna på bilden och inte så mycket häst, eller ska du fota ryttarna när de inte är vid hästarna övht?

annaattlid.se

IdaL
0

#15 hon har ett 70-200 till galopp bilderna sen fatta jag de som hon sökte ett för porträtt fotografering fast kan ha fel ;)

Anna
0

#16 Jo, jag vet att hon har 70-200 =)

Men jag får en känsla av att 50mm kanske inte riktigt räcker - men om det gör det är det ju ett jättebra val!

annaattlid.se

Magster
0

Grattis! Gud, så kul! Autograf? Flört

Ljusstarkt standard? Hmm… 50mm f/1.4? Ända jag kan komma på som verkar vara ett riktigt kvalitétsobjektiv för bra pris.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

IdaL
0

#17 Jo, jag har ingen aning ;) De beror ju helt och och håller vad hon ska använda det till =)

Malin-Trotsig
0

#15 Nej var lite luddig med beskrivningen. Han vill alltså att jag dokumenterar livet i stallarna för dem som inte är jockeys utan som endast jobbar med hästarna. Dvs detaljer, ansikten, känslan - ja hela köret. Tror också 50 mm kan vara i minsta laget men det vore ju bra för detaljer.

#18 Haha, har inte på långa vägar den statusen så jag kan ge autografer heller ;)

nibema
0

Grattis! Om jag vore du skulle jag nog kolla på ett Tamron 28-75/2.8. Då har du brännvidd mellan 28 och 200 mm, vilket borde täcka de flesta situationer. Jag har själv ett sådant som normalobjektiv till min 40D och tycker det kompletterar mitt 70-200 perfekt. Det är mycket bra skärpa redan på full bländaröppning. Kostar ca 4000 kr (längesen ag köpte mitt), jämfört med ett Canon 24-70/2.8 som kostar ca 14.000.

Sen finns det ju också Sigma 24-70/2.8 DG HSM för ca 10.000, Sigma 18-50/2.8 och Tamron 17-50/2.8 för ca 4000, men dessa har jag inte provat.