Kritik - Vinnare
Hej!
Jag var på en dressyr tävling den 1 Juni och tog då denna bilden som jag blev ganska nöjd med. Ville försöka fånga en gammal känsla blandat med lite modernt i bilden. Redigerade bilden
höjde kontrasterna och konventera över den i s/v. Skulle nu vilja veta vad ni tycker om den?
1/400 f/2.8 ISO 800
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag gillar den. Fin och nogrann redigering, det lönar sig att vara petig. Tycker faktiskt att du lyckats få en lite "äldre" känsla, snyggt.
Men jag skulle velat se ögat på hästen, nu känns den lite död.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Instämmer med föregåenge talare ;) Du fångade rosetten väldigt bra, perfekt i "fladdret" eller hur man nu ska säga
#2 Tack så mycket, roligt du gillar den! Jo, håller med om ögat men märkte det efter jag tagit bilden så de kunde jag inte göra något åt då ;)
#3 Tack så väldigt mycket! roligt du gillar den 
Mvh. Ida Lundahl
Putt ;)
Mvh. Ida Lundahl
håller med ovanstående. härlig bild och snyggt fångat med den fladdrande rosetten. Gillar tanken med den. Men hade dock velat se ögat, precis som det redan sagts :)
#6 Tack, roligt du gillar den :)
Mvh. Ida Lundahl
Älskar sådana bilder! Gillar den lite annorlunda vinkeln som du verkligen har fått till på bästa sätt med en sjukt fin skärpa. Kan igentligen inte hitta något "fel" i den utan den är bara så snygg!
#8 Oj, tack så mycket :D roligt du gillar bilden 
Mvh. Ida Lundahl

Jag gillar bilden jättemycket. Det är kul med annorlunda bilder, och du har lyckats:)!
#10 Tack! Jo, de va mycket det jag fastna för också :D
#11 Tack så väldigt mycket, roligt du gillar den :D
Mvh. Ida Lundahl

Jag får nog gå mot strömmen lite, är inte överförtjust i bilden. Kompositionen känns sådär faktiskt iom det som Marija säger att ögat saknas. Sedan kan det vara så att jag i allmänhet inte gillar bilder som är sv/v med en bit färg i, men definitivt en mycket snygg redigering!
#13 Tack så mycket, roligt du gillar redigeringen :) Jo, smaken är som baken ju ;)
Mvh. Ida Lundahl