Faktura
Det ser ut som om du fått med det mesta tycker jag. Grattis till försäljningen!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#1 Vilken tur lite dumt om man skickar iväg en felaktig faktura… tack! 
Grattis :)
Jag är nyfiken på att se bilden!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det ser mycket bra ut. Vart hittade du mallen? Något du gjort själv?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Det ser bra ut! Grattis till försäljningen! 
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Ser super ut :D Grattis. Måste även fråga, får man fakturera fast man inte har företag? och hur gör du med betalningen?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

#7 Ja det går bra, de får betala via insättning på mitt konto som står längst ner på fakturan, man får uppge personnummer bara iom att man använder A-skatt 
#7 Tidningar kräver ofta faktura/kvitto till sin bokföring.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#8 hmm.. förklara? "uppge presonnummer om man har A-skatt" hängde inte med. kan jag skicka med kvitto/faktura till mina kunder fast jag inte har företag eller betalar skatt?
Mvh. Ida Lundahl

Som Anna säger vill tidningarna ha faktura för att kunna bokföra och då krävs personnummer, d.v.s. eftersom jag inte skattar så dras inte skatten automatiskt från min inkomst, därför använder jag mig utav A-skatt och då drar ridsport skatten från priset, från början var t.ex. priset för bilden 350kr men eftersom jag inte innehar f-skatte sedel eller driver företag så ger de mig 300kr och lägger till moms etc. i efterhand
Säljer jag till andra privatpersoner så brukar jag lägga i ett handskrivet kvitto från sådana här kvittoblock man kan köpa i vanliga pappersäffärer och skickar sällan faktura, men visst kan man skicka faktura också, det blir ju som ett kvitto 
Hoppas det blev lite klarare! 
#11 Tack för hjälpen :) Då vet jag!
Mvh. Ida Lundahl

#5, jag kan inte se bilden, det blir error. 

#13 Ja det blev de visst, kika här istället då 

#14, nu kan jag se den, vad fin den var! Jag vill också ut och fota! Hahaha 
Grattis! Superfin bild!
#11 Fast de lägger väl inte på moms i efterhand, har du bara A-skatt dvs ej F-skatt som företag så ska de dra skatt på beloppet. Har du F-skatt så betalar du dina egna sociala avgifter och är momsskyldig så då ska moms läggas på också.
Tycker föresten din faktura ser helt rätt ut. Jag har mycket mindre proffsigt utseende på mina…
En gruppbild från andrapristagarna på SM:et bara, bild kan ses