Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 10-fototillfällen
Läst 1024 ggr
Foresta
1

Fotografering på Dimmans stuteri?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det något intresse av en foto-dag hos oss på Dimmans New Forest stuteri utanför Skurup i Södra Skåne? Landsskapet är fantastiskt vackert nu, vi har bl a blommande raps runt hela gården…

Vi har två godkända hingstar, Fredriksbergs Dizney RNF 98 och Skattegårds Porter RNF 156, samt några ston, och förhoppningsvis en liten fölunge vilken dag som helst.

Jag är ju själv intresserad av hästfotografering, men är inte särskilt aktiv numera - har inte ens införskaffat mig en digital systemkamera, men det slog mig att det kanske finns intresse hos er medlemmar här på forumet att passa på att ta riktigt fina hästbilder i det fina skånska landskepet? Kanske redan i helgen 16-17 maj medan rapsen fortfarande blommar? Jag visar även gärna mina gamla hästfoton, ffa på ponnyer från 1980-1990-tal.

På bilden, tagen med enkel digitalkamera, New Forest-hingsten Skattegårds Porter.

Hlsn Helena

Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

~ Dimmans stuteri ~

Spader-EliN
0

:( nu bor man på fel ställe…..

Malin-Trotsig
0

Kan bara hålla med ovanstående :/
Dizney som är så fantastiskt fin och allt.

creddybear
0

Åhh, synd att man inte bor närmare. :(
Hade varit fantastiskt att fota där, verkar vara väldigt fint. :)

Anna
0

Håller med ovanstående! Hade varit väldigt kul. Synd att Sverige är så långt… Flört

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Foresta
0

Ja, jag kom dessutom på idén med lite kort varsel - rapsen blommar nog bara ca en vecka till…Obestämd

Men är det någon/några som är intresserade, så är ni välkomna, jag bjuder på fika.

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

Loviiisa
0

Jag skulle vara otroligt intresserad!
New Forest är en ras som alltid legat varmt om hjärtat, hade dels en holländsk import på foder och tävlade mitt sista ponnyår på ett sto efter Gandhi.

Beroende på datum kan jag få skjuts ner, annars är tåget alltid ett alternativ - om det finns något smidigt sätt att ta sig från stationen till er gård. Du får mer än gärna höra av dig, det skulle vara jätteroligt!

jojjehanna
0

Vilken bra idé, Helena! Synd jag inte kan men hoppas någon annan nappar.

Hade även varit kul att kika i fotoalbumen, även om dagens hästfotogafer nog inte förstår vår samlarmani…

Foresta
0

Du är hjärtligt välkommen, jag kan hämta vid tåg om det behövs! En förutsättning är förstås att det fina vädret håller i sig…

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

creddybear
0

Har pratat med min kompis och vi är intresserade, trots avståndet från Växjö. ;) Måste bara prata mer om datum och liknande med föräldrarna.

Akerberg
0

Vilken jättebra idé!

Synd bara att det var så långt bort =/

Magster
0

Synd att man är bosatt i Sthlm då.. :(

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Marija
0

Oj så kul det låter, ser ut att vara väldigt vackert :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Katter3
0

Det är ju inte så jättelång bort för mig! Skulle vara väldigt roligt att få komma och fota, dock så är jag upptagen den här helgen.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Foresta
0

#9 Välkomna!

#13 Hör gärna av dig vid att annat tillfälle, du är så välkommen. Att jag föreslog helgen var att rapsen bara blommar ca en vecka till.

Om någon kommer med tåg kan jag hämta i Skurup.

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

creddybear
0

Tackar. :) Vi hade väl räknat med att åka ner nästa helg, fungerar det? Angående fika så kan min kompis ta med egen då hon är gluten. ;)

Katter3
0

#14 Det ska jag göra!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Foresta
0

#15 Jag kan inte garantera att det finns någon blommande raps kvar nästa helg- men ni är förstås väldigt väkomna.

Vi är upptagna hela lördagen den 23/5 - barndopGlad

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

Loviiisa
0

Jag är väldigt sugen på att komma nu innan rapsen blommat över. Ska dubbelkolla lite här hemma och se om jag kanske kan ta mig ner på lördag, om detta funkar med er? Glad

Foresta
0

Det funkar, vi är hemma Glad Skall släppa ett par ungponnyer på bete, men det blir nog söndag eller en sen lördag eftermiddag.

Förutsättngarna är ju bara att vädret håller sig, inte kul att fota hästar i hällregn…

Har fått ett föl också nu förresten :)

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

Loviiisa
0

nej hellregn är inte roligt…

Grattis till det lilla livet Glad Små fölisar är alltid underbara!
För övrigt ska det bli kul att få se korten och bli lite updaterad på New Forest fronten igen.

Har tittat upp tågtider, ska fundera tills i morgon och se om jag inte kan få skjuts mot förmodan. SMHI's väderprognos ser lovande ut i alla fall: sol på förmiddagen och sol/ljusa moln på eftermiddagen. Men lika bra att dubbelkolla allt i morgon. Jag hör av mig då igen! Hoppas verkligen att allting kan klaffa.

MLphoto
0

Jag åker ev. med Lovisa ner på lördag, men vi får se. :o)

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Mari
0

Gud vad synd att man bor på fel ställe! Jag hoppas att det kommer några fotografer och får fina bilder :)

Det är verkligen snällt utav er att öppna gården och bjuda in fotografer, sådant borde alla göra ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

creddybear
0

Trevligt med föl, grattis! :D Alltid mysigt med små föl. Om det går för min kompis mamma så åker vi ner på torsdagen eller fredagen. Fungerar det för dig? Hoppas på fint väder också. :)

Foresta
0

Är det någon som dyker upp i helgen?

Hlsn Helena

~ Dimmans stuteri ~

Loviiisa
0

Tågtider och tågpriser har ställt till det, så jag kan tyvärr inte komma i morgon eller i helgen. Men hoppas man kan få komma någon helg framöver! Glad

mugogi
0

Låter kalas ! Säg när jag ska komma bara, resa från Värmland är ju som bekant inga problem Flört

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

creddybear
0

Blev ju tyvärr inget för mig och min kompis, då jag låg hemma med närmare 40 graders feber. Men vi kommer gärna ner i sommar, om det skulle fungera. :)

Foresta
0

#26 Ja, du dyker ju upp här lite då och då. Du och Kerstin har nästan "klipp-kort" här, tror snart ni har fler bilder på mina hästar än var jag själv har…Tyst

Du är alltid välkommen, såklart!

~ Dimmans stuteri ~

Foresta
0

# 27 (och ev andra intresserade)

Hör av er om ni är intresserade av att komma och fota! Samordna er gärna flera stycken, det kan bli kul Glad

Välkomna!

~ Dimmans stuteri ~

mugogi
0

#28 Särskilt mitt fotoalbum med stamboksförda ston 1500 - 1799 måste jag göra om för RNF 1560 tar väldigt mycket plats. Förstår inte hur det har kunnat bli så… Förvånad

Kommer väldigt gärna ner snart så jag får prova min nya kamera ;)

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C