Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 671 ggr
[Bolten]
0

Hästbilder, kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite bilder, komentera!

[Bolten]
0

…

[Bolten]
0

…

[Bolten]
0

…

[Bolten]
0

…

[Bolten]
0

….

[Bolten]
0

..

[Bolten]
0

…

[Bolten]
0

de va allt.. komentera nu!

Adrina
0

#2  Var riktigt bra! Cool också. Jag hade dock önskat mer skärpa på hästen lite mer kontraster, kanske lite tråkigt ljus, men jag diggar bakgrunden! =)

Metinia
0

Det är på tok för många bilder. Läs artikeln om kritik-trådar. Det finns vissa regler gällandes dem.

[hilevij]
0

Jag vill gärna veta vad du har för kamera ^.^

#0 Härligt skarp bild, tycker att du skulle kunna beskära den lite. Tyvärr var det taget lite för tidigt i språnget, men för övrigt en härlig bild.

#1 Vid första blicken kändes den bara suddig, men snart förstod jag känslan. Om den var lite tajtare i bilden så vore det en riktigt, riktigt häftig bild. Den här tycker jag väldigt mycket om!

#2 Härlig komposition, även väldigt intressant utrustning och häftiga färger. Dock skulle det varit behagligare om fokus luggit lite mer på hästen.

#3 Riktigt unik bild. Gillar den dova himlen och den färgsprakande utklädda hästen, och sen att det är stadsmiljö i bakgrunden gör den väldigt unik och intressant. Dock var det en tråd i vägen och något galler vid sidan, men det är inget du kunde ha påverkat.

#4 Skulle gärna se att hela ekipaget var med, eller att bilden var mer centrerad på ponnyn, isånna fall skulle benen gärna ha fått vara med på bilden. Vänta gärna nästa gång så att hästen är lite mer vinklad mot dig, här känns det som att den går i en "båge" som är riktigt bort ifrån dig.

#5 Härligt med fart, och väldigt snygg häst. Men i det här fallet fungerar inte oskärpan på hästen på samma sätt  som det gjorde på #1:an. Skulle gärna se hela ekipaget i hoppet.

#6 Gillar den här bilden skarpt. Skulle kanske passa riktigt fint i ett collage där bildens finns i tre exempel, ett svart vitt, ett sepia och i mitten av de tre orginal bilden.

#7 Väldigt, väldigt härligt uttryck på hästen, dock lite för oskarp. Lite störande bakgrund som jag tror inte skulle vara ivägen på samma sätt och bilden var tajtar beskärd. Jag ser gärna hela ekipaget i hoppkort, men vet att det är svårt att få med det ibland.

#8 Det här var verkligen min favorit bild! Perfekt bakgrund oskärpa, men ändå skärpa på själva hästen, även om det inte var den del av språng som de flesta strävar efter att fånga, så blev det otroligt fint fångat! Här passade det faktiskt fint att inte hela gubben var med ^.^

Bra jobbat, jätte härliga bilder! Du verkar kunna ta både action-fyllda (#1,2,8) bilder och bilder med starka känslor och uttryck (#3,6.) Jag ser gärna mycket mer av dina bilder i framtiden!

[Bolten]
0

#11 tack så mycket! Ska tänka på allt du skrev!

Mellliie
0

Som #10 skrev så har du för många bilder. Läs kritik-tråden ;)

WhoCares-01
0

tycker nog bara om #3… dom andra har väldigt jobbig skärpa. för mig ska fokus vara på häst och ryttare. inte på bakgrund tyvärr. och håller med ovanstående.. för många bilder

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

[Bolten]
0

Gjorde om sista bilden--

[hilevij]
0

Vad har du för kamera när du fotar? :)

[Bolten]
0

#16 hm… kommer inte ihåg vad den heter… en canon 3..D något…

[hilevij]
0

#17 Kompakt eller system? :)

Magster
0

Tänk på att hålla antalet bilder runt 3-4st.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.