Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 477 ggr
IdaSH
0

Kritik; Dressyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferade lite på dressyren på klubben nu i helgen och skulle vilja ha kritik på några bilder. :)
(Ursäkta loggan, säkerhetsskäl!)

Bild 1

Mvh Ida

www.krusfoto.se

IdaSH
0

Bild 2

Mvh Ida

www.krusfoto.se

IdaSH
0

Bild 3

Sådärja!

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Flikka
0

Jätte fina bilder :) Men jag gillar nog 2an mest, då du tog den vid precis rätt tillfälle :)

Lagerquist
0

#0 Bra steg och fin bakgrund. Något gulstick över bilden dock, och ryttaren ser lite sisådär glad ut, men annars bra fångat. Flört

#1 Mycket bra uttryck bakgrund exponering etc. enda är väl att hästen ser lite oproportionelig ut, kort i halsen, pga. vinkeln, tog du den lite uppifrån?

#2 Gillar jag nog sämst av de du tagit, lite tight bakom, fint uttryck kanske att innerbenet skulle varit utsträckt istället för ytter d.v.s. spegelvänt steg annars överlag bra jobbat! Glad

Zondell
0

Jättefina bilder med bra skärpa, rätt sekvens i steget och neutral bakgrund. Grattis!

IdaSH
0

Tack så mycket för alla kommentarer!

#4 Tack för kritiken, ska absolut försöka tänka på det du säger :) Bild nummer två var inte tagen uppifrån vad jag kommer ihåg..

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Mollsz
0

Väldigt fina bilder :) Men med nr 2 & 3 skulle du kunna ha hästen mer centrerad ;)

Eostra
0

Gillar inte riktigt beskärningen i #0 och #2. Gillar #1 mest, men blicken dras lite till den ljusare sanden till vänster. Annars, fina bilder! :)

IdaSH
0

Jag har på senare tid börjat experimentera lite med olika kompositioner i mina bilder för att de inte ska vara så "vanliga". Ett exempel på det är att jag lägger motiven antingen till höger eller vänster i bilden med väldigt mycket luft på andra sidan, just för att de inte ska vara så centrerade och i mitt tycke lite tråkiga.

Bra att ni säger vad ni tycker!
#8, Hur hade du velat beskära dem annorlunda? :)

Mvh Ida

www.krusfoto.se