Nikon D90
Köpte jag min nikon D90 i mitten av mars i år. Kunde knappt vänta och bet ner mina naglar efter att jag klickat på "beställ". Tre dagar senare kom kameran, fungerade finfint i någon månad. Men så en dag, helt oprovocerat (haha), började ERR blinka. Förstod då ingenting, provade att stänga av men det fungerade inte, så jag tog ut batteriet. Efter det fungerade den bra resten av dagen, men nu har det börjat uppkomma allt oftare. Har läst på internet att det kan vara smuts mellan objektivet och själva huset. Har provat rengöra där men det verkar inte fungera. Har därför skickat in den för någon vecka sen, har inte fått svar från Nikon än. Blir väldigt irriterad att en Ny (och dyr) kamera ska börja trilskas. Det verkar inte vara något alldeles för hemskt problem, men det är ändå jobbigt att skicka in den och få vänta i flera veckor.
Är det någon fler D90-ägare som har/haft problem med detta?
Tyvärr, hoppas att allt blir som det ska senare!
Skickade ett mail till dem, så nu har jag fått mitt reparationsnummer och kundnummer. Nu kan jag i alla fall hålla koll på reparationen. De har haft kameran i fem dagar nu, men det står fortfarande "väntar på reparation". Väntar med spänning. Hoppas det inte tar så länge, läste om en tjej som fick vänta i över fyra veckor. :O
Ojdå! Hoppas det går snabbare för dig.
Usch, alltid jobbigt när nya grejer går sönder. Har själv aldrig haft problem med mina Nikonkameror.
Lycka till nu!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Frustrerande!
Kostar det att skicka in den eller går det på försäkringen?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
#5, betalar ingenting, förutom frakten dit såklart ;) Garantin tar hand om allt :D
Hu, idag har jag varit utan kamera i precis två veckor! Börjar bli lite less, statusen är fortfarande "väntar på reparation". :(
#7 Fy, så tråkigt.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Oj, fick svaret: "Denna produkt är på dom sista testerna innan vi skickar tillbaka produkten till dig. Om du har tur så har du den innan midsommar, men detta är inget jag kan garantera dig."
Håller tummarna nu!
Fick reda på att kameran är skickad till mig igår, så nu är den påväg, borde anlända imorgon eller på fredag! Ska bli spännande att få höra vad som var fel med den!
Hoppas den kommer snart! :)