Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 446 ggr
Akerberg
0

Min nya kamera

Min lilla Ixus 70 är slutgiltigt dödsförklarad och avlivad idag. På hemvägen åkte jag in till Media Markt och provade mig igenom hela kompaktavdelningen =O

Hittade en jag verkligen fastnade för, men den var liiiite (hrm… eller inte) dyrare än jag tänkt att lägga ner på en liten kamera. Så jag letade vidare. Fastnade för en annan av samma märke, och sen stod jag och velade mellan den och en ny liten Canon (Ixusen är ju en Canon, o jag har en Canon systemkamera) men lotten föll på den här, en Casio EX-FC100 High Speed. Det blev den för att den är extremt snabb! Har 5x zoom utan att bli stor och klumpig och så gillade jag att använda den! Förstod direkt när jag fick den i handen hur man gjorde med inställningar och menyer.

Duger den att fota hästar med tror ni?

Just nu sitter batteriet i laddaren så det blir nog inget provfotat idag!

Magster
0

Fota hästar med? Hmm… Duger gör den väl, beror ju på vilka resultat du vill uppnå. Kompaktkameror brukar ju misshandla färger och ljus rätt bra.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Anna
0

Kul med ny kamera! Du blir säkert nöjd. Har ingen erfarenhet av den själv, så du får nog testa den för att se, helt enkelt! ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaSH
0

Alla kameror duger väl mer eller mindre till att fota hästar med, allt beror ju precis som Maggan säger på vilka slags bilder du vill uppnå :)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Akerberg
0

Menar inte att jag ska ha den att fota tävlingar med direkt… utan att ha med i vardagen i stallet o i hagen osv.

Sämre än Ixusen lär den inte vara iallafall, den kameran tog aldrig ett skarpt hästben i rörelse under hela sin livstid =S

Magster
0

#4 IXUX e ju <333! Har en typ 3 år gammal eller nått och den funkar prima! Men till vardags är det supersmidigt! Tror nog du blir riktigt nöjd Skrattande

Medarbetare på Hästfoto.

Mellliie
0

Grattis till köpet!

Våran ixus är dålig, inga bilder blir bra xp Har en Ixus 55.

Magster
0

#6 Jag har en sån och för mig funkar den prima!

Medarbetare på Hästfoto.

isabelle_
0

Grattis till din nya kamera!

Det finns inställningar på Ixus-serien, Jag gillar barn/djur, för då får man väldigt bra rörelsebilder..

Akerberg
0

#4,6,7,8  Hade en Ixus 70, den var kass! Tog fula bilder om det inte var riiiiktigt riktigt ljust, men inte ens i riktigt bra ljus fick jag skarpa bilder, inte ens med barn o djurinställningen.

Mellliie
0

#7 Det var ju lyxigt :P För mig blir bilderna suddiga.

Pandy
0

Grattis till den nya kameran!
Har ingen erfarenhet av den så ska bli roligt att se lite exemplarbilder senare.