Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 03-kritik-porträtt
Läst 728 ggr
Colt
0

Kritik: Arabiska Fullblod

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och fotade en utställning för Arabiska Fullblod idag och vill gärna har kritik på några bilder :)

Tack på förhand!

Bild 1

Colt
0

Bild 2

Colt
0

Bild 3
Godkänd hingst som släpptes lös för att visa upp sig :)

Colt
0

Bild 4

Sista :)

De vart lite dassiga i färgen men det var tvärmulet ute =/

[Bolten]
0

Alla är jätte fina!

Anna
0

#0 Gillar vinkeln och uttrycket, sött! Bra komposition. Kanske en vinjett skulle göra den lite mer inramad och intressant. Lite tråkiga färger. Bakgrunden ser klonad ut?

#1 Den här tycker jag är tråkig, ser ingen skärpa på hästens öga, uttrycket är halvdött, synd att man bara ser ett öra. Bra exponerat. Bra komposition (lite tajt till vänster kanske).

#2 Jag tycker vinkeln är osmickrande för hästen, magen ser stor ut. En annan del av steget hade nog varit att föredra. Lite trist komposition, mer luft över och till vänster hade jag velat se. Här gillar jag färgerna dock och ljuset är bra.

#3 Riktigt läcker bild! Gillar hur fokus är på handlern istället för hästen. Stilren, enkel bild.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Colt
0

#5 Tack!  Ja, ja klonade lite slarvigt bara innan ja skulle lägga upp dom här ;)

Mellliie
0

Håller med #5 ;)

HannaT
0

#1 är min favorit! Visserligen enkel, men väldigt vacker.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

NettanLindholm
0

Kan bara hålla med Anna på alla punkter. :)

WhoCares-01
0

tycker om alla utom #2. tycker som attlid att vinkel är fel men ja tycker heller nte om att manser svetten efter sadeln. skulle tagit bilden när hästen torkat eller innan den reds. de andra är super fina och jag tycker verkligen om dom =)

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

Magster
0

#0 Skön bild att titta på, väldigt ren ch fin. Mycket bra färgmatchningar, det bruna och gröna går bra ihop och armen stör inte mycket. Vackert porträtt i smickrande vinkel och mycket av hästen syns men itne för mycket som skulle kunne få den att se fet ut.

#1 Lite sämmre vinkel i min smak, hästen blir lite opropertionelig och halsen blir onödigt smal. Bra exponerat dock, inget utfätt, tackar vi för!

#2 Härlig och ren. Mycket bra komponerat. Har inte så mycket mer att påpeka mer än att hästen ser lite smutsig ut. Flört

#3 Otroligt känslofull bild. Visar verkligen hur starkt bandet mellan människa och häst kan vara. Uttrycken på både mannen och hästen är mitt i prick. Bra gjort!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

-Cissi-
0

Hingsten va inte lite snygg men synd att han va lite svettig

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .